Längtar hem!

Nu är det mindre än två timmar kvar tills jag slutar :-)

Ska måla fönstret i vårat rum när jag kommer hem! Tomas har skrapat och fixat det, så är bara att måla. Går ju jättefort.

Sen ska jag baka bröd så han och Viggo har nybakt när dom vaknar. Kan jäsa medans jag måla och så!
Grekiskt Lantbröd, Nya favoriten!


Har dessutom hittat bröd som kan jäsa över natten, då kan ju ungarna få nybakt på morgonen innan skolan! Tar bara 10 minuter i ugnen då. Det ska jag testa baka i veckan! På torsdag morgon blir bra, då kommer jag hem från jobbet klockan 7.
Tomas och jag har bestämt att om någon av oss jobbar natt när barnen ska till skolan så får den göra ordning dom till skolan den dagen, man kommer ju hem 7, så blir ju lagom att pyssla lite med dom och sova sedan när dom stuckigt i väg. Och då kan den andre få lite sovmorgon.
Sen gillar jag ju iaf att lägga fram rena kläder som dom ska ha redan på kvällen innan och så, men det kan jag ju göra ändå :-)
Ska bli så mysigt.


Stackars Viggo är nervös :-( Men han kommer få sååå kul tror jag. Och jag är helt säker på att My och William kommer ta hand om honom jättebra. När någon av  dom blir lite utsatt så där, då märker man hur mycket dom bryr sig om varandra. Hemma kan dom ju tjafsa och så, som syskon, iaf My och Viggo. Men sen är det så kul att se hur hon ställer upp för honom om det behövs. William kommer dessutom gå i samma klass (mixklass) så det känns bra.
Dom förstår att han är nervös. Ska tala lite med dom i dag, med, men det behövs nog knappt, men kan kännas skönt för Viggo.
Jag följer ju med också såklart, och stannar så länge han vill det, men jag misstänker att jag kommer kunna lämna ganska snart.

Nu ska jag göra lite nytta.


kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0