Mr Romance

Ja i går så kunde man skicka ett sms till en sms tjänst som det går på reklam om på tv. Exempelvis så kan man få reda på hur Romantisk man är.
Skämtsamt sa jag till Tomas att han kankse borde skicka in dit och kolla upp hur Romantisk han är (lite spydigt sagt med glimten i ögat, han är ingen stor romantiker precis)
Han skrattade och hävdade att han skulle få 100 % romantisk, (troligt liksom....haha)
Viggo och William blev fundersamma och frågade vad Romantisk betydde.
Jag svarade att det kunde dom ju fråga Tomas om då, om han nu är en sådan expert på det. (Vilket jag inte märkt alltför mycket av)
Jo då, det kunde han visst förklara, Det är när man gör gulliga saker för den man tycker mycket om! Svarade han glatt.

Viggo funderade någon sekund, sen utbrast han: Ja men det är ju du mot oss Tomas, ger oss spel till DS och så!!

Haha. Tomas förklarade då att man inte är romantisk mot sina barn utan mot den man är kär i och tillsammans med.
Mhm.... funderade barnen vidare. Är du romantisk mot Fia?
Jadå, löd svaret.

Men sanningen är väl den... Att han inte är någon stor romantiker precis... Men i ärlighetens namn, om jag tänker efter så gör han väldigt mycket småsaker för mig ändå.
Passar upp på mig rätt mycket på kvällarna när jag är seg och ligger i soffan, fixar och donar lite till mig och försöker få mig att mår bra.

Och så har han fixat, för ett tag sen, ett 'love-light' (hans egna ord) till sov rummet. Haha, men om det hamnar under katergorin romantisk vet jag inte..... haha. Våran ' love-light är iaf en ljulgransslinga typ, med små små ljus som ligger ordnad under sängen, blir ett skönt sken av den.
Prova!!
haha.

Man vill ju inte ha helt mörkt, men inte heller en strålkastare i ansiktet. Ne... lagom.


Nä nu börjar ja svamla och snart blir det barnförbud...


kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0