Lite allmänt

Nu är jag tillbaka på jobbet igen. Har en natt kvar efter denna. Sen är det fredag :-)
Tomas och jag kommer vara helt barnlediga då så vi planerar att göra något mys. Sen får vi ser vad det blir, förmodligen blir det något hemma, ingen av oss är så speciellt sugna på att dra i väg någonstans.

Snart så fyller Tomas år, jag planerar någon liten tripp då, men har inte riktigt bestämt mig ännu, måste kolla schemat och fixa barnvakt om det behövs. Eftersom vi har Viggo heltid så behövs det till honon iaf, men det ska nog inte vara något problem. Blir ingen lång tripp snarare bara en natt borta eller så :-)
Blir nog mysigt hur som helst, har pratat länge om att göra någonting barnfritt tillsammans.
Hoppas nu inte att han tjuvläser min blogg ;-) För än får han inget veta!

I dag sov jag ritkigt bra, vaknade tre, då var Tomas redan uppe, han gick och spacklade det sista och jag var bara upp en stund sen somnade jag om en timme, hehe.
Sen var det dags för fotboll! Mamma kom med Viggo och jag mötte dom nere vi planen, sen kom Hanna och D med William och My. Dom spelade och vi tittade på :-)
Sen körde jag hem Will och My och Viggo åkte hem med mamma igen. Han ska förmodligen vara där ända till lördag. Hmm.. Så ovant att ha honom borta så länge :-/ Samtidigt är det ju skönt att vara barnledig när man jobbar, man är ju lite seg och tråkig när man jobbat natt, så han har ju garanterat roligare där.
Så snart skolan börjar så kommer ju vi byta scheman så då kan han vara hemma :-) Då är Tomas eller jag alltid hemma.

Ringde skolan dessutom, det blir mixklasser så William och han hamnade i samma klass. Det blev dom jätteglada för, känns tryggare för Viggo också, han är ju lite nervös inför skolbytet, helt förståeligt, jag har suuuperångest. Stackaren :-(  Men det kommer säkert att gå jättebra såklart.

Har beställt lite nya nagelsaker, hoppas dom kommer i morgon, är riktigt sugen på att göra om mina nu när jag läst på lite extra, tror att nästa omgång kommer bli toppen. Har gjort ett par missar på vissa saker har jag insett. Blir riktigt skoj.
Skulle vilja gå en utbildning, men kostar så mycket :-S Skulle så gärna vilja jobba extra som det, kansek hyra en hörna på någon hår/skönhetssalong och göra naglar. Skulle vara suuuperkul. Men måste spara lite såfall.

Ingen avlivningstid bokad än för kisse-liten. Fick inte tag på någon i morse. Får se i morgon. Känns så himla tråkigt.

puss kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0