Onsdag!

I dag sov jag lite bättre :-) Jag vaknade klockan 15. Då var Tomas pappa Björn utanför och höll på att bygga på huset, gick upp och satte på kaffe. Tomas kom upp några minuter efter mig.
Han drack lite kaffe och gick sen ut för att hjälpa Björn med byggandet.
Jag slappade i soffan en liten stund sen gick ner i tvättstugan vek lite tvätt och stoppade i en maskin.

Klockan fyra stack jag till stallet. Sofie hade redan kommit dit. Vi hämtade hästarna, borstade, pysslade och red sen i väg. Shaman var suuuperduktig. Höll ett bra tempo och hade inte handbromsen i som annars och inte alls lika tittig.

Red en runda på någon timme med mycket galopp. Var tvunget för det var så mycket bromsar!! :-O Skiiiit jobbigt.
Verkar dock ganska lugnt i hagen där Shaman står, är öppet fält så blåser rätt mycket så då blir det inte så mycket broms och odjur.

Kom hem 18.30. Vrålhungrig. Tomas hade precis byggt färdigt och var me jättehungrig. Men så varmt, då är det svårt att bli sugen på någon mat tycker jag. Båda var sega dessutom så i dag blev det fil och mackor till middag :-) Lagom när det är så varmt ute.

Så skönt ute på kvällarna, skulle vilja grilla och dricka vin med några roliga vänner! Synd att jag är upptagen hela helgen :-/ Och nästa helg med! Då tävlar ja ju... Jaja... är ju lediga hela nästa vecka så får väl ta en grillkväll då, me oss själva och barnen om ingen kan :-)

Sen blev det hopp in i duschen för mig och lite mys i soffan innan det återigen var dags att sticka i väg till arbetet!
Sista natten för mig, Tomas har en till natt. I morgon när han jobbar tänkte jag passa på att åka hem till Micki och sova över. Ha lite myskväll med god mat och godsaker :-)

Dagen efter måste jag vara i stallet klockan 8 för då kommer hovslagaren, tror alla Shalles skor är lösa, hehe, så behövs verkligen. Sen åker jag buss till söderhall direkt efter och möter upp syster och Viggo och drar till Örebro och äventyrsbadar!!

   

Kommentarer
Postat av: hanna

Hej



Ja dom älskar verkligen henne =) Dom önskade ju ett små syskon rätt länge så till slut blev det så.



De där med fotbollen. Det är ingen fara alls. Jag ringde bara för att höra ifall du skulle dit. Vi hade själva fullt upp så jag kände att jag orkar inte promenera dit mitt i allt. Så jag tänkte att ska du dit med viggo får han åka med. Ska du inte dit så får han missa det idag...och så blev det.

Alla har mycket ibland så det är fullt förståeligt att du glömde =) bara mänskligt! hihi



nu ska jag snart sova....så underbart. Sova med David. kram!

2009-07-15 @ 22:15:23
URL: http://cocochanelplittel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0