Ojämt humör?

Frau H är lite ojämn i humöret.

I somras gjordes ett allergi test på My. Hon visade lite på katt. Dock visar hon inga symtom eller så. Men självklart är det ju att utmana ödet lite att hon ska vistas bland katter på heltid.

Därför så ska Alfons flytta till min mor. Jag har varit mycket ledsen över detta, men naturligtvis går barnen först och han kommer få det jättebra där.

Nu dock kräver Frau H att katten ska ut nu, annars ringer hon soc. Detta för att hon är arg på mig av andra anledningar och vill tydligt straffa mig för det. För så tyckte hon nämligen inte när vi var sams.

Så här skrev Frau H till mig i min blogg i augusti:

Detta skrev hon som kommentar på ett blogg inlägg om min Rosa som jag var tvungen att avliva, jag var ledsen över detta och att dessutom behöva skicka bort min andra katt på grund av allergin.

Postat av: Frau H

Men usch va jobbigt :( tycker så synd om dig och hatar att det ska behöva va så här. Men ta det lungt ett tag nu iochmed att Rosa ska gå bort också :/ så det blir lite väl mycket för dig så låt din andra katt bo kvar en stund till så du hinner bearbeta det =) My reagerar som sagt inte av henne men man vet aldrig. Jag tycker ni kan ha kvar henne under hösten nu och försök att sikta in att hon kanske kan flytta hem till din mamma till jul eller så!? Låter inte det bättre? Ni kan ju testa iaf så märker ni om My blir torr, kliig osv!

Tänk inte på det där med katten nu! Ta din tid och dina tankar till Rosa och så får du bearbeta det först nu och trösta dig med den andre. Sen får du pussa och kela med henne i höst och förbereda dig på att placera henne hos din mamma...men glöm det för stunden så du kan andas ut lite gumman...ok.

kram kram
2009-08-09 @ 11:12:40

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vad säger ni?

Jag har aldrig vägrat sända bort katten pga av allergin. Jag kommer abslut göra det till jul som det har varit bestämt, eftersom My inte uppvisar några som helst symtom. Annars hade man ju agerat anourlunda såklart.

Detta är uppenbart för att göra mig illa.
Hota med att ringa soc? Sjukt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hmmm verkar som att Frau H har lite svårt att bestämma vad hon vill!! Jobbigt hur som... Kramar!

2009-10-16 @ 14:19:09
URL: http://lajnurt.blogg.se/
Postat av: malin

hej.

känner du frau H??

det verkar ju jätte konstigt..

man undrar varför folk lägger sig i??

vem e människan??



trevlig helg//Malin

2009-10-16 @ 17:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0