Bättre

Jo.. .mår bättre i dag.

I går när jag kom hem från jobbet var jag både trött och ledsen. Men fick hålla masken och delta i födelsedagsfirandet för My. Sång och tårta på sängen och ett par små paket.

Låg och kollade på tv efter barnen dragit i väg till skolan, somnade i soffan och gick sen och la mig i sängen och sov tills jag blev väckt klockan halv3.

Då kände jag mig sjuk, ledsen och trött. Men gjorde mig i ordning för att åka till Tomas föräldrar och fortsätta Mys firande.

Efter att ha fått en bulle i magen så började jag dock piggna till. Ju längre kvällen gick desto bättre började jag ju känna mig.

My blev överlycklig över kameran och jag tycker alltid att det är så mysigt att umgås med Tomas familj. Åkte hem efter 20, körde barnen till deras mamma först sen hem. Viggo åkte buss hem till min syster, han ska sova där och sen ska han till morfar i  morgon. Han tycker det är lite tråkigt hemma på helgen när M och W är hos mamman, så är glad att han har något annat att hitta på.

Åkte till jobbet vid 21 och förkylningen har trappats upp under natten. Mår sämre igen men är på gott humör iaf.Att det kan pendla så fort?

Nu vill jag verkligen inte jobba en natt till. Vill vara hemma tillsammans med Tomas. Men jag kan inte sjukanmäla mig sista natten så här, har faktiskt inte råd.

Undrar om man får ta semester om man ordnar en vikarie själv? Skulle vilja ringa och fråga min chef, men jag vill heller inte störa henne på helgen. Men kanske ska ringa snabbt och fråga på hennes mobil sen när jag vaknar. Och om jag får, prova ringa till ett par vikarier och se om någon vill jobba.
Har för mig att vi fått gjort så förut, men vill veta först så man inte gör något tokigt.
Får se... Ska ta med mig numrena hem iaf så jag kan ringa, så får jag se hur jag känner sen.

Bakade en hello kitty tårta till My! Jättefin. Ni ska få se sen. Har tagit bild på den :)

Nu är det bara 10 minuter kvar tills jag ska ner och lämna rapport. Sen hem!


godnatt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback