Julafton

Var helt underbar.

Jag tror Tomas present var den finaste jag fått någongång :)



Vet inte om ni ser, men på halsbandet hänger två hjärtan. Det lilla står det Tomas på och på det stora står det alla tre barnens namn <3

Kärlek! Så fint. Blev sååå glad. Var den bästa present jag fått någonsin tror jag.

Sen fick jag dom andra tre bästa presenterna i mitt liv också

Från viggo ett par Hello Kitty tofflor

Från My och William fick jag duschcreme och hudlotion med den där ängel Hello Kitty som luktade helt underbart gott av jordgubb.

Sen fick jag en digital foto ram av min syster. Perfekt! Lottade ju i min familj vem som skulle köpa till vem, en vuxen i var. Sen köper vi ju såklart som vanligt till barnen. Men det föll sig så att jag och min syster skulle köpa till varandra. Det lustiga var att jag hade köpt en sådan fotoram till henne med, haha. :-D

I Tomas familj lottade vi också, hans pappa skulle köpa till mig. Han hade köpt en neccesär från body shop med Bodyscrub, body butter och duschcreme. Perfekt.

Jag fick köpa till Tomas mamma och hon fick en spikmatta :-)


Till Tomas hade jag köpt en rakapparat. Sen hade barnen köpt skridskor till honom.



Nu till min hand.


Jag har hela tiden sagt att allt är bra, ingen fara osv när någon frågat. Men jag har haft sjukt ont och det har varit sjukt jobbigt att varit ensam.
Så två dagar efter operation så åkte jag in till Sös igen för att dom skulle fixa en ställning på handen som jag ska träna tummen med.
Det gjorde sååå ont när dom bröt upp gipset, tillslut bröt jag samman. Grät hysteriskt. Fick ta paus. Fick smärtstillande. Vilkiet förvånade dom att jag inte fått tidigare.

Jag har ju lyckats tillfoga mig en ordentlig skada eftersom jag skurit av både nerver och åsamkat mig en skelettskada i leden. Så det är ju inte bara en sak som gör ont.
Nervskada är svårt att föreställa sig hur ont det gör. Kan liknas vid att slå i armbågen i en kant.
Men med mig hem fick jag starka värktabletter och senare på dagen kom underbara familjen hem så jag fick lite hjälp.


Bilder på tummen....
Gummisnodden är till för att hålla nere tummen utan kraft från mig. Jag ska sträcka den bakåt/uppåt fem gånger i timmen, men får absolut inte böja den neråt, ska bara slappna av så sköter gummisnodden resten. Annars kan senan gå av igen.
Så här ska jag gå en månad.
Ska in till Sös i morgon igen.



Jag får böja fingrarna så dom inte stelnar. Men inte för hårt, då vill tummen följa med automatiskt, inte bära eller något sådant.
Tummen värker, är sjukt stel. Dålig blodcirkulation i toppen. Och så har jag ju känslobortfall på sidan vilket gör att det sticker och känns som bortdomnat.

Nu till stallet.
Vilket har bringat lite problem.
Alla underbara hjälper mig.
Förväntar mig att kunna hjälpa till med utsläpp nästa vecka. Med en hand. Tur att hästarna är skötsamma.
Egentligen får jag inte vistas i stallet alls pga infektionsrisken, men jag kan inte bara sitta hemma och förvänta mig att alla ska göra allt åt mig. Nej det står jag inte ut med.

Jennie har mockat och fixat före jul till mig. Sen har Tomas mockat åt mig en dag :-) Sen har jag gjort det själv. Med en hand. Det är rätt jobbigt, haha, men jag vill verkligen.
Sen har Tomas hjälpt mig att göra ordning matpåsar till shaman för tre dagar framåt och ta ner halm för tre dagar.

Jag kommer upp på loftet genom att klättra med en hand, vilket är lite farligt, men jag kommer inte ner. VIlket jag kom på när jag redan var uppe. Men Tomas fick hålla mig bakom ryggen, då kom jag ner.

Men nu har jag hö och halm nere så nu klarar jag allt utom att hänga upp vattenhinkar och tömma skottkärran. Vilket jag säkert lär mig snart också.
Men eftersom jag inte kan köra bil så måste Tomas ändå följa med så han hjälper mig med det.
Köra med en hand och släppa ratten när man måste växla kändes inte helt säkert på något sätt :-S

Ska försöka blogga lite bättre.



Nu ska ja till stallet :-D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback