En ny vecka :-)

Så... Nu har jag varit lite dålig på att blogga igen :-(

Men iaf, Tomas jobbade i helgen, barnen åkte till sin mamma och Viggo åkte till mormor, så jag har varit helt ensam.

I fredags kom en stallkompis från förra stallet i P-by och hade med sig en sadel som skulle provas på Shall. En hoppsadel :-)
Och yes, den ligger riktigt bra.

Åkte till ridhuset i söndags och provhoppade, han gick fin i form i uppvärmingen, men var svinpigg, många hästar var det i ridhuset, vi var npg 5-6 hästar från Bergby där som skulle hoppa tillsammans.

Vi hoppade grind, vattenmattor och han stannade inte på något. Hoppade jättefint! Så nu har jag anmält till clear round hoppning på ridskolan nästa helg, hela 50 cm. Haha, men jag har ju knappt hoppat något på honom. Det här var ju egentligen bara andra gången. Så det får bli bra så!

Sofie tycker att han är jättefin i dressyr, så hon tycker att han ska bli sån häst. Men jag ska väl försöka komma oi gågn lite med träning och se... Jag rider ju mest i skogen för tillfället.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback