Måndag

Nu är jag ledig en vecka. Jobbade ju lördag natten till söndag.
Åkte till stallet direkt och fodrade och pysslade. Sen åkte vi till ridskolan på träningstävling, så kallad Clear Round.
Man hoppar en bana och hoppar man utan att riva eller att vägra och inom maxtiden så får man en rosett.
Och Shalle och jag klarade det :D Jag var skitnervös, haha. Fattar inte att jag blivit så feeeeeg!

Iaf, han var skit het och tramsade som fan innan jag kunde gå in på framridningen, får ju bara vara ett visst antal inne där.
Sen när jag väl fick komma in fick han trava och galoppera av sig ordentligt. Men då blev han skittrött :S Så när jag hoppade fram några hinder så kändes han skittrög och slö.

Men när jag kom in i ridhuset så tände det till i honom. Han tyckte nog det var lite läskigt.
Jag rider klart bättre när det gäller och fegheten var som bortblåst och jag red på ordentligt och han hoppade kanonfint. Eller ja, tekniken har ju en hel del att hämta, haha. Han har inte riktigt koll, menhan hoppar iaf :)
Nu ska jag snart börja träna med honom för tränare och det ska bli skitkul.

Åkte hem, kom hem vid 13. Åkte lite senare och åkte skridskor med barnen. Tomas har inga skridskor så han fick titta på :( Men han ska köpa ett par, men tänkte kanske om jag hinner före, köpa ett par till honom från barnen. Brukar ju komma något erbjudande.. Behöver ju inte vara några proffsskridskor direkt, vi hobbyåker ju lite med ungarna bara.

Undrar om jag ska ta dom på en tur i eftermiddag. Dör av att sitta hemma och tråka. Känner mig lite irriterad på Tomas också för lite småsaker som är superlarvigt, så lika bra att jag avlägsnar mig ur huset tills jag känner mig på bra humör.

Nä.. nu ska jag åka till stallet.. jag ska låta Shalle vila men ska mocka och lite så... sen ska jag jogga lite med han i morrn sen får jag se om jag ska på en till clear round hoppning på onsdag.... Beror på lite om någon annan ska dit.

Nu ska jag till stallet iaf.. får se om vi hörs senare kanske :)

´kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback