Trötter...

Bara en timme kvar på jobbet nu. Är riktigt trött men det har gått bra att jobba och natten har gått fort.

I går så var det klass handboll, olika skolor häromkring spelar mot varandra. Tror det är bara mellanstadiet, eller från åk 3 och uppåt kanske.
Hur som helst så spelade My och hennes klass iaf och vann alltihopa!! :-D My var så glad så hon grät, hehe. Så nu ville hon börja spela handboll såklart.
Ja herregud, finns ingen ände på allt barnen vill göra *fniss* Hon har ju sin friidrott på onsdagar, det här var visserligen på torsdagar och gratis och kravlöst, så jag kan väl tycka att hon kan gå om man har tid och är hemma. Men jag sa att hon fick ta upp det med pappa och så, så vi får väl se.
Jag tycker bara sådant är roligt, har absolut ingenting emot att köra och hämta till olika aktiviteter, tycker att det är bra att barnen testar på olika grejer och gillar att sporta och röra på sig.

Längtar till skridsko hallen öppnar så Tomas och jag kan åka skridskor med barnen, det är jättekul!! Kanske öppnar på höstlovet???? Behöver nya hjälmar till My och William, men skridskor har vi. Hmmm... skridskorna är nog hemma hos min mamma, ska komma i håg att hämta dom nästa vecka när jag ska till Norrtälje!!

I går så hängde My med mig till stallet. Hon var lite frusen och så, så hon var inte sugen på att rida, så jag la ner det och tänkte att vi gör bara i ordning box och mat då å åker hem, men så frågade Inger om vi vill köra vagn med Dyrbest, och det ville My! Så vi gjorde i ordning honom, spände för vagnen, klädde på My min varma vinterjacka ovanpå hennes egna ridjacka och så fick hon en filt omkring sig i vagnen och så körde vi i väg.

Det var superkul! Dyrbest låg på i selen som tusan och var superpigg. Jätteskoj var det verkligen.
Han var lite svettig och så när vi kom hem, så My borstade, masserade och pysslade med honom medans jag gjorde det sista åt Shalle. Sen så åkte vi hem, Tomas hade precis lagat middag till oss alla, så det var egentligen bara att sätta sig och börja äta :-)

Sen var det dags för killarnas bandy, så vi åkte dit, dom spelade och hade såååå roligt. Är så glad att dom började på det. Sen hem, dusch, kvällsfika och i säng.
Kramas med Tomas sista timmen innan jag stack i väg till jobbet.

Nu snart på väg hem, fixa ordning barnen till skolan och sen lägga sig i sängen, kall och frusen och känna Tomas vända sig om och lägga sin varma kropp runt min. Ahh, finns inget skönare!!

pussar och kramar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback