En lördag i Norrtälje

I går hade jag skoj :D
Jag och barnen åkte buss till Norrtälje vid 14 och mamma mötte upp oss vid busstationen. Barn och hund följde med henne hem och jag mötte Jojjan som kom dit med cykel :)
Vi gick ner till bolaget och handlade vin till kvällen och sen stack vi hem till henne. På vägen dit gick jag förbi affären Hemmakväll (filmer och godis typ) och köpte säsong 1 av serien 24 till Tomas, han fyller år i  morgon och jag vet att han vill se den :)
Sen gick vi hem till Jojjan.
Lite senare kom Ann-sofie, och jag cyklade ner till busstationen och mötte Nina som kom med bussen från Stockholm. När Nina och jag kom tillbaka till syrran så hade äldsta syster Petra kommit dit.
Vi åt och drack, pratade och spelade spel. Hade skiiiitkul.
Sen var Nina tyvärr tvungen att åka hem 00 bussen hem till Stockholm igen, vi andra drog ner till teater, drack shots och drinkar, sen var det dans för hela slanten fram till klockan 3 nästan!
Gick hem till Jojjan och där sov jag, Petra och så Jojjan då.
En riktigt lyckad kväll som vi måste göra om snart!
Ventilerade lite tankar och så som jag har, blev en lång diskussion och det känns riktigt bra. Skönt att få prata av sig, kan man behöva i bland, iofs, prata gör ju jag jämt ;) Men också skönt att höra en lite utomståendes syn på saken. Skönt att få stöd och råd.
Hade bara mina slitna jeans och en tubtopp, sen fick jag ett par skitsnygga skor av Petra :D Dom var för små för henne, hade dom på kvällen och är supernöjd!
Kilklackar är så sköna att gå i dessutom.
Osminkad och ofixad :)
Rosorna som var så fina, Jojjan fick dom av Ann-Sofie.
Sen i dag, vaknade jag och systrarna klockan 12 :D Drack kaffe och åt lite frukost, sen drog vi ut till Landet :) kramade om ungar och Rocco när vi kom dit, sen plockade vi ihop lite saker.
Lilla Alfons kisse är inte ett dugg rädd för hunden, han slår Rocco lite när det passar, men utan klor. Såg rätt kul ut. Först gick Rocco så nära så katten smiskade till honom. Sen när han såg att Rocco blev rädd då så gick han fram till honom efter en stund och slog till honom en gång till.
Sen åkte vi bussen hem, sprang in på konsum, handlade lite frukt och så, sen kom Tomas och hämtade oss där.
Hem en sväng, myste lite :)
Sen i väg till Tomas föräldrar på middag, dom ville bjuda på kräftor och paj eftersom Tomas fyller år i morgon :)
Jättemysigt och gott.
My åt lite snabbt där och sen åkte hon i väg till Karate, i Viby skola som hon ska prova på. Klockan 19 kom hon tillbaka, hon älskade det :) Nu vill hon köpa karate dräkt och så, och det ska väl gå att ordna :)
Killarna ska börja på judo, men det startar inte förrän 13 september, så dom får tyvärr vänta lite.
Åkte hem strax före 20. Barnen gullade lite med sina kaniner, sen tog My en dusch och sen la sig alla för att läsa en stund.
Dom hade somnat före 21 iaf.
Tomas åkte och jobba, så nu sitter jag rätt ensam här, Rocco sover också :)
Är rätt kyligt!! Ska lägga mig med en filt i soffan nu, göra lite te, ta lite vindruvor och sen somna tidigt.
I morgon ska vi fira Tomas!!! Blir efter skolan, brukar väcka på sängen med tårta, men han jobbar ju natt, så han får vänta med firandet istället, tråkigt, men så får det bli.
Ska laga en god middag, får se vad vi hittar på, Viggo tyckte oxfile, jag är beredd att hålla med ;)
Blir nog det och potatisgratäng eller hasselbackspotatis, sen kanske bara fruktsallad och glass till efterrätt?
Kanske min goda rödbetssoppa till förrätt.... ah, får se. Bestämmer mig i morgon :)
Ska på hundpromenaden i morgon, sen ville My till biblioteket efter skolan, så hon går dit och jag möter henne där, sen ska Rocco vaccineras klockan 16, så då får hon hänga med dit, det ville hon nämligen :)
På tisdag ska vi till uppfödaren och klippa tassar och nos, blir roligt att se honom så fiiiin igen. Han börjar växa igen :S
Så här såg han ju ut när han kom, lite skillnad mot nu.
Godnatt på er :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback