Torsdag

My åkte hem till sin mamma i dag efter skolan, vi ska ju byta på torsdagar nu fortsättningsvis. William åkte ju dit ett par dagar tidigare, han ville träffa mamma, dom har inte varit där på två veckor nu.
På eftermiddagen så har det inte hänt så himla mycket här. Viggo kom hem från skolan, vi fikade och pratade lite om dagen som varit.
Lite senare lagade vi middag tillsammans. Vi gjorde en enkel pasta sås med spagetti, Viggo hjälpte till att hacka och dela :) Så torkade han bordet och dukade.
Han är duktig på att hjälpa till :)
I morgon ska han åka till min syster på eftermiddagen, hon skulle bjuda honom på bio. Sen skulle han sova där :) Det tycker han är så roligt.
På lördag ska Tomas och jag bjuda ett par kompisar på kräftskiva, ska blir rooooligt. Ninni och Andreas kommer, dom har sina barn med sig, så jag sa åt Viggo att han får göra som han vill, han kunde vara hos mormor och morfar om han ville nämligen. Får se hur han gör. Morfar saknar honom väldigt mycket!! Så han ser verkligen fram emot att Viggo ska komma.
Kanske Viggo kan vara med oss på dagen på Vätö, bada lite och så, sen åka till morfar... Hm. Ska prata mer med Viggo om det i morgon.
Trassel med skolskjuts har vi haft! Men nu verkar det ha ordnat sig!
Barnen åker ju skoltaxi, alltså liten buss och den hämtar ju upp dom vid dörren i princip, väldigt praktiskt ;)
Nu när Viggo börjar 3:an så ska han gå sent två dagar i veckan och My går ju sent fyra dagar i veckan. Förra året gjorde hon ju det med och då fick hon åka SL buss hem. Vilket är väldigt dåligt, för hållplatsen ligger så dåligt till så barnen måste gå typ 200 meter längst landsvägen, det är ju 70 där, men alla kör ju i 100 så där kan dom absolut inte gå själva.
Men vi har ju löst det så att någon går ner och möter upp, och det är ju inte så jobbigt så klart, tar ju bara 5-10 minuter att gå ner, men! Det känns dumt att dom inte ska kunna ta sig hem från skolan själva. I bland kanske man är och handlar, eller har blivit sen någonstans, möte på jobbet eller what ever.

Men nu skulle dom få åka skoltaxi även då :D
Men så i onsdags, då kom den inte :S My och hennes kompis Alexandra skulle åka den hem till Alex, som åker samma väg som våra barn, men då hade dom ringt Alex föräldrar och dom hade hämtat.
Men så ringde vi skolkontoret på kommun, och dom sa att dom visst skulle åka den.
Så i dag så sa jag åt Viggo att springa ner där skoltaxi- bussen går från skolan (i dag slutar han sent) och vänta på den. Om den inte kom så fick han ringa mig så skulle jag hämta. Men så ringde jag, och då satt han på skoltaxi-bussen :D Tjohej!
Och busschauffören hade sagt att nu skulle dom åka med honom fortsättningsvis :) Toppen skönt!! Slipper man gå längst den där livsfarliga landsvägen!
Har känt av huvudet efter migränen i natt, är seg, har inte ont i huvudet men det känns konstigt. Så har faktiskt tagit lite extra tabletter och ska försöka sova i tid sen så är jag nog bra i morgon :)
Ska gå på den där hundpromenaden igen i morgon, Rocco tyckte ju att det var sååå skoj! Den är 12.30, sen slutar ju Viggo tidigt i morgon, 13.15, så då kan jag möta upp honom efter skolan :)
pussar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback