Karamba!!

Tjo!
Hur går det för er i vinterkylan??

I går åkte Tessan och jag in med våra hundar till Norrtälje, tog en halvtimmas promenad i -17 :O Sen ville vi in!!
Då gick vi till hundcafet och satt där och fikade ett par timmar medans hundarna lekte och hade lajbans :)

Lilla Tyra försöker tigga till sig lite korv


Alla tre sötisar :)


Rocco och Tyra brottas


Sen lite paus vila :)


Va jättemysigt.

Sen innan jag åkte hem så lämnade jag in mina uggs för lagning. Ska hämtas på onsdag.

I dag har det varit en slappar dag för mig och Rocco. Han har verkat lite trött sista tiden tycker jag, så i dag vilar vi ordentligt. Bara lite kortare promenader. Och så har han iofs jobbat med ett märgben.
Men sen blir det ju valpkurs i kväll ändå. Så så var det med den vilan :S

I helgen fyller My år :D Kan inte skriva ut här vad hon ska få, men bilder kommer i helgen.
Hon fyller på söndag, men ska firas i dagarna två ;) På lördag firar vi på eftermiddagen med Tomas släkt, ska fika och sen beställa hem pizza.
Sen på söndag så firar vi henne som vanligt med frukost och så på sängen och sen kommer mina föräldrar och Jojjan.

På eftermiddagen ska vi på Harry Potter på bio :D My får även ta med sig Fanny. Vilket gör att vi måste åka buss, blir ju en för mycket i bilen. Men det gör inget :) Eller om flickorna vill ta bussen själva och vi tar bilen, men det känns lite onödigt kankse!!


Måste börja ensamhetsträna Rocco känner jag. Han har varit ensam kortare stunder, någon gång nån timme och det har gått jättebra.
Men skulle behöva kunna lämna lite längre, säg tre timmar kanske. Men är svårt att träna när man liksom aldrig behöver lämna honom! Vill ju ha honom med mig. Men i bland kan man ju inte men det är så extremt sällan.

Men å andra sidan.. Hur bra tidsuppfattning har dom? En eller tre timmar kankse inte skiljer sig så för honom?
Men han är ju alltid lite trött när jag lämnat, har sett till att gjort saker innan, så han har sovit i princip när vi gått. Är man borta en timme hinner han ju knappt vakna, men tre timmar? Då kanske han hinner bli orolig?

Fast jag tror inte det.... Han är väldigt lugnt. Bara han är lugn när man går så tror jag det är ok.
Får se till att lämna honom en stund då och då lite mer regelbundet. Kanske någon gång i veckan iaf. Men är så tråkigt att lämna honom hemma när man hellre vill ha honom med, hihi.

För övrigt behöver Rocco ett bad, får bli i morgon så är han fin till lördag <3

puss på er!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback