En kul grej och en skrattretande grej.

Jag börjar med den kuliga saken.

Tomas var visst lite disträ när han skulle ställa in mjölken i kylen, han ställer in mjölken och stänger kylen, problemet var bara att han fortfarande hade handen inne i kylen, så pang, smällde dörren rätt på armen. Varpå han högt utropar: Men vad gör jag??

De va fan skitkul.

En annan sak, som är mest skrattretande hände nyss. Williams mamma smsade Tomas och frågade om han kunde köra henne till sjukhuset med William på tisdag, han ska ta en plåt på foten. Inget konstigt. Det är alltså hennes vecka. Och hon orkar väl inte ta bussen. Tomas kör ju gärna William, men inte henne. Så då får hon allt stanna hemma om hon inte orkar ta sig själv.
Måste vara jobbigt att inte klara sig själv, utan måste va beroende av andra hela tiden.

Har varit lugnt här hemma annars. Jag har tvättat, städat och bakat. Sista bröden är i ugnen nu.
I morgon bitti ska jag i väg till sjukhuset och ta av gipset, tjoho.

Red i dag också, på travbanan. Den är plogad och superfin att rida på. Shalle var sjukt duktig och jag kände tävlingssuget komma farande. Jo, så några tävlingar tänker jag hinna med i år. Ska bli skoj.

Nä.. nu ska jag kolla brödet. Sen är det snart sovdags för mig.

puss på er alla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback