Shit

I bland vill jag bara vara så totalt ärlig. Om mig själv. Men det är svårt. Att skriva om sina dåliga sidor. Och nu menar jag inte dåliga sidor typ likamed morgon trött, utan dåliga sidor.
Man hör ju aldrig om dom från andra. Börjar tro att jag är den enda som har det. Alla, inklusive jag själv, pratar bara en massa om andras dåliga sidor.
Vet man inte om sina dåligheter? Förtränger? Eller har ni inga?? :-O

Jag är en bra person i många avseenden. Men i många sätt är jag dålig. Jag försöker bättra mig. Verkligen, men det är svårt :-(

Mitt barn.. det är honom jag tänker på. Jag är inte världens bästa mamma :( Jag har ganska dåligt tålamod, är inte så stresstålig utan att bli irriterad. Jag önskar verkligen att han växer upp och blir en fin människa, som uppför sig, är kärleksfull mot andra och är lycklig.
Jag är sååå noga med att han är snäll mot andra och ska respektera och lyssna på mig.
Detta har gjort att jag nästan känner att jag gått för långt, jag har vissa regler och sånt som jag tycker är viktigt, och i bland håller jag på dom så jävla stenhårt så att Viggo blir frustrerad, jag är snabb med att vara framme och säga i från om han är dum eller så mot ngn av sina bonussyskon. Han kommer liksom aldrig undan med något.

Fattar ni? Jag vill så mycket för honom, men det blir fel. Han känner sig kritiserad och övervakad nästan. Fan. Eller fan jag svamlar, men jag vet inte hur jag ska förklara. Jag måste chilla lite, tagga ner, slappna av!!

Ah.. jag vet inte om ni förstår... Det är ju det att han så sällan kommer undan med bus och sånt... jag måste tagga ner, han är bara ett barn, och kommer bli världens bästa pojke även om han inte blir tillrättavisad just varje gång när han gör något dumt/bus/bråk.

Han är så hjälpsam och mån om mig. Hello Kitty tofflorna han köpte till mig i julklapp var verkligen utvalda med kärlek. Ett år fick jag örhängen med hjärtan på, han hade stått i smyckesaffären och valt i en halvtimme, stackars kassörskan hade fått visa upp hela sortimentet innan han var nöjd.

Han åker ofta till sin morfar och hjälper till med att skotta snö, bära ved osv osv... Han är så duktig. Verkligen.

jag måste slappna av. Han måste få göra sina misstag.
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Har gjort ett inlägg om hur nyttig vissa frukter och grönsaker är. Titta in min blogg och kommentera gärna vad du tycker. Eller klicka här för att komma direkt till inlägget http://ferhat.blogg.se/2010/january/draft-jan-22-2010.html



Tack och hoppas du får en fortsatt trevlig dag :)

2010-01-22 @ 12:55:59
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback