Tröttis

I går var det en väääääldigt viktig event på Tomas rymdspel. Så han spelade, spelade och spelade.
Jag bakade, bakade och bakade.

Tillslut somnade jag i soffan.
Han sa åt mig ett par gånger att lägga mig i sängen, men jag muttrade bara typ : Nä, jag vill vara med dig, nu har jag väntat så länge på att du ska sluta spela så jag kan lika gärna vänta lite till.
Inte för att det var sant direkt, ville bara påpeka, hahahaha. Sicken liten gnällis jag kan va ;)

Sen väckte han mig sista gången klockan 3 och då gick vi båda och la oss.

Var super trött i morse. Snoozade klockan massa gånger. Viggo vaknade inte heller. Men halv 8 kom vi upp.
Viggo åt frukost och jag gjorde lite kaffe. Nu vill jag helst av allt lägga mig i sängen igen och somna om en stund, men det ska jag inte, då blir hela dagen förstörd.
Ska dricka upp mitt kaffe sen blir det till att åka till stallet och så ska jag rida ut med Sofie.
Sen ska jag fika med Venessa :)


Jag är rätt förbannad på en person, som ni vet. Jag tycker den här personen betett sig jävligt illa och småfolket har faktiskt tagit skada av detta även om den själv inte ser det. Personen skyller jämt och ständigt ifrån sig, alltid är det någon annans fel. Har nog aldrig hört någon som skyller i från sig så in i helvete mycket.
Det är så mycket som är konstigt i beteendet. Och noll självinsikt. Men jag är övertygad om att den här personen skulle må bra av att få diagnos och hjälp. För en personlighetsstörning har den, det är jag 110 % övertygad om. Bombis.
Jag önskar.. att denne kunde svälja stoltheten (det som finns kvar) och söka hjälp. Men det kommer nog aldrig hända. Men så här kan man inte fortsätta. Både för dennes egen skull och dom runt omkring.
I bland blir jag så förbannad så jag tänker väldigt illa och önskar den olycka, men det är egentligen inte sant.
Pga personer runt denne så önskar jag verkligen att den kunde bli frisk och lycklig. Men frisk är nog nyckelordet här.


Nog om det. Back to my tummetott.
Den är fri och lycklig! Ute ur gipset. Det var ljuvligt att tvätta håret och duscha i går utan besvär med gips.
Dock bakade och pysslade jag så mycket i går så jag fick väldigt ont i handleden ( är det inte det ena så är det de andra) men det är väl för att den suttit fixerad i 6 veckor typ, så inte konstigt.
Ska vara lite försiktig i stallet i dag.
Hade tänkt att storstäda hemma i dag... Men det kommer inte hinnas med, för först är det stallet, sen ska jag fika. Sen blir det för sent.
Ska ju laga middag och så, det ska blir fisk gryta eller fisksoppa... Tror det blir soppa för jag har dessutom bröd på jäsning som jag ska baka ut sen.
Frysen fylls med ljusets hastighet av bröd just nu, hehe. Så vänner, förvänta er bröd, jag delar mer än gärna ut.
Sen bakade jag ut min Herman kaka i går. Ska göra en till i dag. Blev bra, men tog typ 5 gånger längre tid på sig i ugnen än vad det stod på pappret. Hmmm... Men god blev den. Ska iaf göra en och ge halva till mamma i morgon och halva till Lena kanske. Eller är det pinsamt? Haha.


Och fan för försäkringskassan :( Inga pengar därifrån än. Vi har ju Tomas lön så vi klarar ju oss så länge såklart, men känns så jobbigt att be om pengar till min häst och så, mat och bensin känns ok, det är ju ändå sådant som vi betalar och använder tillsammans, men hästen är ju bara min hobby och den vill jag verkligen betala själv. Men jag sa ju att jag kommer betala tillbaka så fort pengarna kommer och han sa ju att jag absolut inte behövde oroa mig för det. Men ändå, gillar inte att behöva be om pengar :( Men samtidigt så var ju itne det här riktigt mitt fel, och pengarna kommer ju säkert snart, jag skickade ju in papprena till FK samma dag som jag fick dom, fyllde bara i och postade, så jag har ju gjort det jag kunnat. Ska ringa i morgon dock igen och kolla med dom. Så jag vet iaf. Vet jag att dom kommer i nästa vecka tillexempel så är det lugnt.. då kan jag vänta tills dess med att betala bonden för min halm, så slipper jag be Tomas om pengar till det. Stallhyran har jag till, fick lite från jobbet ju. Har betalat bilförsäkringen för ett halvår också, den va ju dyr :S Men då har jag gjort rätt för mig vad jag kunnat iaf, för den är ju min och Tomas tillsammans. Så det känns bra!

Men när FK gör så här, hur hade dom tänkt att man ska klara sig? Tänk om jag inte haft Tomas? Jag måste ju ha mat och så till Viggo liksom? Nu har jag snälla föräldrar som jag vet ställt upp att låna ut lite så jag hade kunnat betala räkningar och mat. Men dom som inte har sådan tur då? Kanske inte har sambo och inget kontaktnät och så ett par ungar på det som behöver mat osv. Själv kan man ju klara sig på nudlar en månad i värsta fall, men så kan man ju inte göra mot sina barn. Men man måste ju betala sina räkningar!

Fan va jag svamlar på. Nu måste jag byta om och ge mig i väg. Sen som vanligt.

kram på er

Postat av: Lina

Jobbar kväll idag =( Annars hade jag gärna fikat med er! Allt är bra med mig. Lite seg efter jobbhelgen men imorgon är jag iaf ledig!



Skönt att du fått lös den där tummen. Ta det försiktigt nu bara!

´

Nu ska jag vila en stund!



Puss!!!!

2010-01-26 @ 08:47:29
URL: http://lajnurt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback