Hundletande!!

Ja... valpletandet är i full gång.

Jag läser och läser och läser. Jag vill göra rätt.
Jag vill att det ska kännas riktigt bra med den uppfödare jag köper av.
Vill ha en seriös uppfödare, helst med hundar som är meriterade i både utställning och tävling, såsom lydnad eller agility.
Inget hemma-avel från Blocket. Visst är dom valparna billiga och skiiiitsöta.
Men uppfödarens valpar är också skiiiiiitsöta, och dessutom avlade av friska och sunda föräldrar, och förhoppningsvis så har man ett stöd av uppfödaren genom hundlivet, och dessutom är själva köpet av valpen en engångskostnad, då har 7000 eller 13000 inte så stor betydelse. Eller vad priset nu kan tänkas vara.
Optimalt vore att få hem valpen i juli någon gång, då börjar min fem veckor långa semester :-D Yeay!! Men även om jag inte har semester så är ju alltid någon av Tomas och mig hemma, eftersom vi jobbar natt men aldrig samtidigt (någon måste ju vara hemma med barnen) så det funkar ju en annan tid på året med.
Men som sagt... Önska kan man ju :-)
Jag längtar så.
En alldeles underbar pudel!
<3<3<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback