Min sambo

Är bäst i hela världen.

Nu när jag har jobbat, längtar hem till sängen. Man klär av sig, fryser lite, kryper ner i sängen där sov-varma sambon ligger och sover. Han vänder sig  om, slår armarna om min kropp och lägger sig tätt intill. Och han är sååå varm och jag är såå kall.... Är såååå skönt. Bästa som finns!! Bara några timmar kvar!


Och han är så omtänksam... Som nu, när jag har pratat om att lämna bort hästen.
Han vet ju att jag är ledsen för det och att jag älskar min häst, så han undrar om jag verkligen tänkt igenom detta.

Och jo det har jag ju såklart, jag berättar ju för honom att dels har intresset för tävling och träning svalnat lite och dels så tycker jag att det är för dyrt, och jag har lätt att få ångest över pengar och sånt.

Då säger han, 'jag tycker inte du ska ha ångest över det, vi klarar oss ju bra? vi kan ju fixa något extra jobb me kanske?

Hur omtänksamt är inte det? Han gillar ju inte ens hästar.
Men som sagt, jag känner mig väldigt nöjd med beslutet att lämna Shalle, så så kommer det bli, men jag blir rörd över hur sambon bryr sig om mig och min häst när han själv är totalt ointresserad av hästar.


<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback