Uttråkad.....

Har tråkigt! Tomas sover... Och jag ska ju inte rida förrän My slutar skolan.
Undrar om jag ska vila en timme, vill sitta uppe lite och mysa i kväll :-)
Vila, drömma om pudlar. Haha.
Kollade på ett filmklipp i dag när en uppfödare som jag haft lite mailkontakt med tävlade i lydnad med sin hund. Helt otroligt fint. Åh vad roligt det såg ut! Blir så sporrad. Vill lära mig!! :-D
Har ju nästan sträcklöst alla hundböcker på biblioteket, men mest dom om fakta, uppfostran och att ha valp.
I dag ska jag låna alla som finns om agility och lydnads träning!
Ska nog ta en fika med ungarna ute i solen kanske sen när killarna kommer från skolan. Kaffe och varm choklad, solen värmer ju underbart! Tåls att tänka på iaf.
Puss på er....
Postat av: Lina och pudlarna

Hej!



Vill tipsa om boken med stort B när det kommer till träning av hund! Den är ganska avancerad och vänder sig mkt till förare som kör tävlingslydnad...men kanske du skulle bli inspirerad då vilket ju vore nåt ;) Boken heter Lydnadsträning i teori och praktik och är skriven av Cecilie Køste

Morten Egtvedt. Du kan tex köpa den på www.canis.se som förövrigt är en väldigt bra sida när det handlar om träning av hund! Jag kör med klicker som du märker utifrån dessa två tips ;)



Ha det gott!

Mvh Lina

2010-03-15 @ 14:45:46
URL: http://www.kennelengine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback