Drama

kan det bli när man minst anar det!

My och jag ska ju som sagt till Yasuragi. Först skulle vi åka den 29:e juni, men sen ville syrran följa med och hon kunde bara fredagar eller lördagar, eftersom hon jobbar veckordar. Så då blev det ändrat till den 19 juni, tror jag det var. En fredag runt det datumet iaf.

Hur som helst så ringde barnens mamma upp till Tomas i dag då, väldigt upprörd över detta (?!) Hon skulle nämligen till Yasuragi med My, men på sin vecka då, och jag ska ju med My på vår vecka såklart.
Men det var iaf inte ok, varför fattade jag inte, men hon var helt vild å gappade om att jag hade bokat om si och så för att hon skulle dit med My, men va fan, jag visste ju inte ens att dom skulle dit när jag bokade (?!) och vad spelar det för roll???
My är säkert skitglad att få åka två gånger dit, är ju säkert superkul där ju. Dessutom är det ju två helt olika saker, att åka med sin mamma och ha mys och att åka med mig och min syrra.

Nej, ärligt talat fattar jag inte varför hon blev så förbannad över det. Varför? Jag vill ju åka till Yasuragi, och My blev det självklara valet att ta med mig för hon frågade mig någon gång i höstas om vi kunde åka.
Sen har hon pratat mycket om spa och japanskt manga och sånt. Hon kommer älska det, och hon kommer älska att åka med sin mamma också, det ena förtar ju inte det andra??

Kan hon inte bara vara glad för Mys skull, att hon får åka dit två gånger. Men nej, tydligen inte.
Och sen avslutade hon samtalet med att; 'nu när ni håller på så där så tänker jag göra allt för att ta med barnen till ------- '(staden dom ska flytta, barnen ska vara kvar med oss, är för långt bort för att ha dom varannan vecka, och tomas går inte med på att dom ska byta skola osv, och hon har gått med på detta)

Så bara för att jag ska åka till Yasuragi med My så hotar hon med det? O.o


Du kan ringa mig, och förklara vad problemet är. Istället för att gappa på Tomas.
Tro inte att allt är en konspiration mot dig, allt handlar inte om dig. Vi skiter fullständigt i dig och vad du gör på dina veckor, är bara glad att du hittar på lite saker med barnen nu för tiden, även om det kom lite sent. Det gör mig glad, att dom blir glada.
Va inte så paranoid. Vill bara ha lugn och ro. Låt mig vara ifred så slipper sånt här skrivas. Ring mig istället för att ta omvägar, ta det direkt med mig istället så lovar jag dig detsamma.
Postat av: venessa

Hoppas hon lugnar sig lite så ni får lugn o ro..

d sista du skrev tycker jag va bra.... Att hon ska ta sånt me dig, så tar du saker med henne åxå. Fegt att inte ta d me dig..

Kul att du är nån hon verkar se upp till, eftersom helt plötsligt gör lite saker me barnen. Vill väl vara som söta du!!:)



Ha en skön dag!

O vi hörs i veckan om fika:)

kramar

2010-05-31 @ 08:17:31
URL: http://venessanordstrom.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Det där hittar hon ju bara på för att hon är svartsjuk på er! Jag lovar att hon inte hade planerat det, och hon kommer inte göra det heller! Så tur för My att du gör roliga saker med henne!!

2010-06-01 @ 16:04:30
URL: http://kulochstrul.blogg.se/
Postat av: fia

Ja visst är det konstigt?? Jag fattar inte... Men det är mycket som är obegripligt när det gäller henne, därför vore det lättare om hon ringde mig och sa vad problemet är.



Men men, jag är bara glad för att få åka dit med My, längtar :D

2010-06-01 @ 20:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback