Kallt!!

Kaaaaaaallt! Jag fryyyyyyser!
Men det är soligt ute, så det kommer vara jätteskönt att komma ut på promenad med hunden om en stund.

Vi har tagit sovmorgon i dag, Tomas gjorde ordning Viggo i morse till skolan.
Dom har utedag i dag, ska vara ute i skogen och så. Grilla korv och ha mysigt :) Fick med sig en lättare matsäck, han ville ha varm choklad och riskakor, så det fixade Tomas säkert åt honom.

Hm, skulle skickat med honom vantar, la fram kläder i går kväll och tog en varm jacka. Men tänkte inte på att lägga fram vantar och mössa. Är ju så kyligt på morgonen /fm. Men Tomas kanske tog fram det åt honom.

Sen skulle kompis F följa med efter skolan och sen sova över. Så jag får väl åka och handla lite godis eller så till dom som de kan äta i kväll. F kan sova i Williams säng, ska bädda rent och så i dag. Men får bli sen, nu ska jag ner och fixa med tvätten (evighetsjobbet) och sen göra ordning Rocco och mig för hundpromenad.

Sen ska jag ju till Norrtälje, ska förbi mamma och fika (kanske middag? Klockan blir nog efter 17, ska fråga mamma vad hon tänkt) efter jag hämtat judodräkterna till killarna :) Träffar mamma så sällan nu, förut bodde vi ju grannar liksom och träffades varje dag och fikade ofta. Nu händer det inte ens en gång i veckan.
Sist var hon ju med till hunduställningen och det var jätteroligt. Om min moster kunde så ville mamma följa med till nästa med i Uppsala nästa helg, hoppas det :D Är tre från min 'hundpromenad' som ska dit och så kusin Stefan och hans sambo Kicki. Så roligt.

Appropå det så tänkte jag nu att jag skulle klippa ansikte + tassar själv till utställningen den här gånge då resten av frissan är bra som den är än så länge.
Men dom två gågner han har klippts på nosen så har han ju blivit så förbannad och slagits och kämpat och bitit efter maskinen, allt i sin makt för att slippa.
Så i går tänkte jag 'provklippa' lite på näsan hans, så jag inte sitter där dagen innan utställningen med en galen hund och ful frisyr, tog fram maskinen. Rocco tappade svansen och försökte smyga i väg, men jag lockade han till mig, proppade in en godis i munnen på han och så klippte jag. Han satt som ett ljus!!! :love:
Klippte bara några minuter sen så slutade vi och lekte istället :) Men min maskin är inte den bästa, klipper typ inte tillräckligt kort, ska köpa en ny sen. Men så länge får den duga.
Ska klippa igen sen nästa vecka då. Nu vet jag ju att det går bra. (hoppas jag)


Men nej, nu måste jag sätta fart med tvätten!!!
Puss kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback