Ensamhet

Jag har alltid tyckt att det är lite jobbigt att vara ensam.
Nu senare år så är det bättre, men jag gillar det inte alls.

Är ju ensam rätt ofta eftersom Tomas jobbar natt och barnen går och lägger sig före 21. Och kan ju inte åka i väg till någon heller pga barnen.

I bland kan jag ställa in mig själv på att ha en hemma kväll, bunkra upp med vindruvor, något gott att dricka och lite kex typ och en film, då går det bra, i bland. I bland så lyckas jag inte se hela filmen för jag pausar hela tiden och gör onödiga saker och rastlös går omkring och grejjar.
Hur som helst, i kväll är jag ensam, barnen har precis lagt sig och ligger och läser.
Jag ska kolla på New York fruar och zappa runt lite sen och försöka sitta och ta det lugnt i soffan. Men det är svårt, haha. Men jag är rätt trött, så jag kommer nog somna rätt tidigt, och då är det ju lugnt.
Värre dom nätter som jag sitter uppe till 3-4, det är ju pga nattjobbet och att det är så tråkigt att gå å lägga sig själv.
Men men så är det.
Får väl lära mig! Ska försöka ta det lugnt och bara ligga i soffan med lite te eller så :) Har nog lite ost och kex som jag kan ta om jag blir sugen :) Men det är alltid roligare med sällskap!!!


Killarna var på judo i dag och dom älskar det. William hade lite ont i huvudet när han kom från skolan så jag tyckte han skulle avstå judon men han tjatade och tjatade så dom fick till slut gå då. Han var med halva, sen kände han sig lite trött och så, så vi tittade på Viggo resten. Men roligt hade dom :) Härligt.

My var till tandläkaren i dag, hon ville att jag skulle följa med så jag mötte henne efter skolan och så pratade jag lite med tandläkaren och så, var bra och det gick bra.
Lite jobbigt tyckte hon det var och när jag var liten så fick jag alltid köpa en liiiiiiten grej på Björks efter tandläkaren så jag tänkte stå fast vid den traditionen, så hon köpte ett sånt dära jättesudd som det står 'for BIG mistakes' på :) Hon hade velat ha ett sådant sååå länge sa hon.
Och jo jag vet, jag shoppar för mycket :S
Deras vinterskor har kommit dessutom, men har inte hämtat ut dom, får se om jag har vägarna förbi Ica i morgon, har ingen brådska, är inte så kallt så dom behöver ha dom än.


Men nu ska jag till tvn.


Puss



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback