Ålrajt... Dags för update.

Så! Veckan innan påsk drog vi upp till Fjällnäs :)
Tomas familj har passande nog en stuga där, så vi och barnen åkte dit för lite skidåkning! Rocco var också med och Tomas syster Nina med familj åkte dit dagen innan.

7 timmars resa upp, gick galant :) Var där på eftermiddagen, stugan ligger uppe på fjället så man kan inte åka bil ända upp, men Ninas man Erik kom och hämtade oss och packning med snöskotern där vi parkerade bilen.

Rocco och jag på promenad på fjället... :)



Första kvällen så gjorde vi inte många knop, förutom att bädda och packa upp osv.

Dagen efter däremot! Då var det dags för min skiddebut!
Vi åkte till backen, fixade pjäxor och skidor å allt man ska ha. På med grejjerna och jag stack direkt till liften. 
Tomas hade inte fått ut sina grejjor men jag hade inte tid att vänta!

Upp i liften, vilket var en upplevelse i sig, eftersom jag aldrig stått på ett par skidor, men jag överlevde.
Erik och dom som satt vid backen och tittade undrade stilla varför i all världen jag inte gick av liften efter en bit och åkte den lilla backen till att börja med, nej nej, jag åkte äääända upp till toppen.
Anledningen till det var förstås för att jag inte fattade att man kunde hoppa av efter en bit, och dessutom ville jag vänta med att gå av liften in i det sista, jag visste ju inte ens om jag skulle klara det :S :S

Men det gjorde jag.

Väl uppe på toppen undrade jag hur i helvete jag skulle komma ner ???? Hur stannar man? Hur bromsar man? Hur svänger man?

Vägen ner tog lååååång tid. Ett evigt ramlande och knotande. Men ner kom jag! 
Upp igen och så fortsatte jag i fyra timmar tills jag ramlade ihop av utmattning. Kroppen var helt slut, benen spagetti och jag hade ont efter alla dessa vurpor.
Men efter dom här fyra timmarna så kunde jag bannemej åka!! 

Dagen efter åkte jag vidare i barnbacken, provade lite i en annan och det gick bra. Så My och jag tog oss i väg och åkte lite i andra backar och jag klarade mig fint!

Dag 4 kräktes Viggo på natten och fick feber, det fick även Ninas små barn, William var lite trött och ville vara hemma med Viggo ( <3 ) så det var bara My och jag som åkte till backen :)

Då åkte vi alla möjliga backar. Vissa var skitsvåra men vissa klarade jag toppen. Vi hade en härlig dag tillsammans.
Vi åkte nog tre timmar i sträck, sen fikade vi och åkte hem. Vi hade hoppats på att få kvällåka någon dag, men tyvärr hade dom inte öppet efter 16.30. Synd.

My och jag i liften :)



Sen var det en miljon lemmlar som sprang omkring. 
Vi lyckades jaga i kapp ett par! Även Rocco, men den bet honom i nosen :S :S Sen var han sur på dom, dålig stil av ens nya lekkamrat!!


Riktigt söta :)

Dag 5 var alla pigga igen så då åkte vi åter igen till backen.
Jag åkte en hel del med Tomas den dagen, barnen åkte mycket med Erik :)
Vi hade väldigt roligt.
Nu åkte jag rätt bra, men efter en rejäl vurpa dagen innan så har jag väldigt ont högt upp i låret och runt där. SÅ det begränsar mig en aning. Ett tag värkte det så jag trodde det var slut med skidor för mig. Men efter lite mjuk uppvärmning så gick det att åka hyfsat på.

Dag nummer 6  hade jag så ont så vi skippade skidor och åkte in till Funäsdalen och badade på hotellet :) Mysigt.
Sen åt vi en god påsk middag, det har hunnit bli påskafton!

För övrigt så gick ungarna påskkärring på torsdagen med och samlade ihop en hel del godis.

På söndagen städade vi och åkte hem. Åt på Max på vägen hem och tog en del fikapauser så vi var inte hemma förrän 19.30.

Skönt att vara hemma!


På måndagen sen skulle My och William till sin mamma, dom har inte träffat henne på en månad så det var roligt för dom, dock sov dom bara där en natt, sen kom dom hem igen.
Viggo har varit hos mormor, men kom hem i dag, pappa körde hem honom hit, då hade han Colin med sig så Rocco och han fick leka lite :)

Glömde ta kort men har sen i måndags, då var vi hos mamma på förmiddagen, sen åkte vi och bowlade med mina systrar + alla barnen innan William och My åkte till sin mor.

Colin och Rocco






Sen lite från bowlingen.

Viggo och Tora

Viggo och Lisa
Mysan in action



Viggo, Tora och William


Kan säga att jag vann bowlingen ;D Jojjan kom två och William kom trea! Så han slog faktiskt alla barnen och min syster Petra som har bowlat en del vad jag vet, det här var bara Williams andra gång :)

Men alla var jätteduktiga och det var väldigt jämt.

I kväll så har jag agility träning med min träningsgrupp. Sen resten av veckan måste jag ägna lite träning åt lydnad, tävlar igen på söndag.

Puss på er.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback