En dag med barnen :)

Tomas väckte mig när han kom hem från jobbet i morse klockan 7, sen barnen.
La fram varma kläder, alla tre skulle ha friluftsdag :)

Killarna skulle vara ute, leka och pyssla och sånt, men mellanstadiet, alltså My fick välja på olika saker, till exempel ridning :D My valde det såklart, och hon ville gärna att jag skulle titta när hon red :) Det passade bra, för jag skulle ändå köra henne, hon började inte förrän 9 nämligen.

När vi kom till stallet så blev dom uppdelade i två grupper, My kom i den bästa gruppen, *stolt* ( hon har haft en bra lärare, *vissel* , hehe :) )

Men hon skulle inte rida förrän en timme senare, men så dök fina kompis Tessan upp i stallet med hundarna :D Så då gick vi en promenad, kallt men härligt väder ändå, kom tillbaka lagom till att My skulle rida, det gick superbra!! Va jättestolt. Hon red jättefint. Önskar vi kunde ha en sån fin ponny till henne. Men det gåååår faktiskt inte :/

I allafall, tog lite bilder :)

Lite söta hästar :)


My hjälpte till på första lektionen :)

Sen red  hon, så fiiiiint :D




My slutade vid 12, men dom byggde hinder i ridhuset och hoppade själva och lekte, Rocco fick vara med och hoppa hinder :D Han flög som ett rådjur över hindrena, haha. Såg roligt ut :)


Sen åkte vi hem och åt lite lunch. Pojkarna slutade tidigt och kom hem en stund efter.

Sen åkte vi till skridskohallen :) Hjälpte ungarna på med skridskor och sen åkte jag en snabbis för att handla. Köpte en flytväst på rea till Rocco och så hittade jag en bok om gerbiler till My och en om ödlor till killarna. William har ju länge önskat sig en ödla, eftersom Tomas har ett intresse för reptiler, han har ju en hel drös pilgiftsgrodor nere i vårt 'hobbyrum' i källaren så kan det nog tänkas att pojkarna kan få det.

Har hittat en jättefin sort som är lätta att ha och förökar sig lätt, är ju roligt, att få bebisar :) Dom kan dessutom bo ihop med grodorna om man vill, vilket är bekvämt om man har lite platsbrist :D

Sen åkte jag tillbaka till hallen och åkte lite med barnen :) Det gillade dom <3<3<3


Sen hem och middag, gjorde kycklingklubber i thai sås med nudlar, sen drog jag i väg på hundträning.

Tragglar på fotposition, men fick massa hjälp i dag, och jihoo va bra det gick!!! Älskade lilla hund!
Långt ifrån perfekt, men vi hittade äntligen bra metoder som passar oss!
Har haft många som tipsat om sätt och trix, nybörjare som jag är så har ja testat mig fram till vilket sätt som passar mig och nu är vi där! Äntligen! Nu är det massa steg framåt som gäller.

Tränar nu lite ligg från gång och hopp över hinder och apporten. Hopp och apport går fint :) Ligg och stå från gång går ok.

Nu ska jag träna på som bara den, sen ska vi tävla, snart!
Fina hund!




Tomas är på jobbet... barnen sover, jag ska sova snart. Har varit mycket i dag :)


puss

Postat av: Kerstin

Kul, att ni tränar på, inte så lätt när man e ny i gemet, så det gäller att hitta det som passar en själv och ens hund. Lycka till!

2011-02-23 @ 07:57:23
URL: http://kerstinspudlar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback