01:30

Sitter fortfarande vid datorn (ehh, uppenbarligen ;) ) balkongdörren är några meter i från mig och öppen. Kände plötsligt doften av sommarregn! Gick ut och tittade och ja, mycket riktigt så regnar det. Det doftar underbart, regn mot torr asfalt.

Längtar hem dock. Har så mycket jag känner att jag vill göra. Istället så måste jag sova när jag kommer hem :/ Trist, men annars går det ju inte att jobba på natten. Dock får vi se hur bra det går, alla barnen hemma som har sommarlov ;) Inte lätt att sova till det stojandet. Men Tomas åker väl och badar med dom, om vädret är bra vill säga.

Sen på eftermiddagen ska M och W till sin mamma över helgen, så då blir det ju lugnt hemma, för lugnt för Viggos del, han saknar dom så mycket när dom är där, men så är det ju. Sen kommer dom ju hem på söndag igen och då fyller bästa William år :D :D

Vi var och shoppade hans present. Tror han kommer bli jätteglad :D Viggo och My ska handla något som är bara från dom i morgon med. Sen hade jag tänkt köpa ett par småsaker... Skulle egentligen behöva åka någonstans att göra det. Där dom har lite större utbud än i rimbo ;) Men iaf, den viktigaste presenten är inhandlad iaf :)
Sötunge!!

Beställt lite nya nagel grejjer, har ju kommit i gång att börja göra mina egna naglar igen. Är ju väldigt snyggt. Förut gick som av så mycket pga allt stallarbete och ridning och så, men nu håller dom bra, eftersom jag inte har några hästar kvar och är i stallet alldeles för sällan.
Behövde nytt lim, tpocoat och glödlampor till nagelhärdaren, är ju speciella lampor med UV ljus. Men iaf, 10 småflaskor lim (hiitade bara storpack men va så billigt) och så tre st top coat med uv skydd och  fyra lampor för 150 spänn inklusive frakt, på ebay såkklart, dollarn är så låg nu, så allt är läskigt billigt ;)

Sen börjar det närma sig vår Örebro resa! Jag, Jojjan och barnen ska åka till örebro och gå på äventyrsbadet, som är så jäääääääääääkla skoj, ska bli sjuuuuuuukt kul. Sen sova på hotell och sen shopping och mys ena dagen. Ska bli sååå roligt.


Ärligt talat så har Jojjan och jag stundvis haft svårt att dra jämt. Men nu när jag är lite lungare och jobbar på att inte stressa upp mej över onödiga saker så drar vi jämt precis hela tiden, hihi. Jag kan va en bitch i bland *vissel*

Har temperament kan man säga. Men jag har förhandlat och kommit överrens med mig själv vad som gäller. Hehe, det funkar. Får utlopp för det på andra sätt :)


Har dessutom hållt upp med rökningen. Inte ett enda bloss sen oktober. Känner mig stolt och glad. Har slutat många gånger men aldrig lyckats hålla upp under sommaren. Det är lite kämpigt, när man sitter ute tex och dricker ett glas rose i sällskap av rökande människor, men det går. Om än lite kämpigt. Ska klara det! Punkt! Ungarna är glada att jag slutat med, dom vet ju att det är farligt så dom hejjar på mig :)

En jävligt tråkig sak är att min hy blivit superdålig. Så jäkla tråkigt. Porig, i bland lite finnar och en del kvisslor, så äckligt :( Bättre mestadels men vissa dagar riktigt trist :( Vet inte vad som hänt!
Satte ju in en hormonspiral, kunde ju vara den, men jag har för mig att det här med hyn började tidigare än så. Försöker sätta ihop med något, måste ju bero på något när man börjar få finnar när man är över 30 :( Tomas tycker jag överdriver och ser inte det jag ser, eller så försöker han bara vara snäll, hehe.

Han tror att det såfall är för att jag stressar, alltid gör saker, pressar schemat för att hinna med saker. Gör saker med barnen hela tiden, ute och far med dom på den ena och andra, sen låter dom vara hemma och slappa och mysa, men då drar jag istället i väg med hunden och tränar eller så. Men jag har bara roligt. Jag älskar det! Kan verkligen kroppen reagera så här då? Jag gör ju inte saker med hund och barn för att jag måste. Jag gör det för att jag älskar att ha fullt upp.

Men jag kanske kan lägga band på mig och se till att inte stressa över saker som jag tänkt göra men inte hinner. För det gör jag. I bland kan jag vakna och känna mig stressad över att jag inte ska hinna, då har man kanske planerat in för mycket. Hm. Jag ska nog försöka att inte stressa upp mig.
Men dock tror jag iofs inte att det är anledningen direkt.. Eller kan det vara så?

får nog försöka ta hand lite om mig själv.... Efter helgen. Då ska jag ta en riktig kväll, klippa och tona håret och göra ansiktmask och sån därnt. Haha. Fan, känner mig stressad över det redan. Ta det lugnt är inte min grej ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback