Träna!

Med Rocco ;)

Körde lite fot inomhus i går. Han är motiverad och duktig, men lite långsam.
Vilket jag antar betyder att jag får bli snabbare och belöna när han hänger med... Hjälper ju inte att jag bli lika lååååångsam iallafall. 

Så nu belönar jag snabbhet och ska nog belöna framåt, för han hamnar lätt lite bakom i foten, eller? Så han tänker mer framåt kanske. Tror han är lättare att bromsa än att få fart på i det här läget.

Sen tränar vi lite trix, båda gillar :D Han är så rolig att hålla på med, han försöker allt. Men nu försöker han, väntar ett par sekunder, tittar på mig för att se om han är på rätt spår, om jag inte gör något försöker han med något nytt. Förut försökte han med allt i 180 km/h så man hann nästan inte belöna när han hamnade rätt för han var redan på väg till nästa grej, haha, men nu tänker han till. Och inlärningen går mycket snabbare då jag hinner med att klicka rätt.

Hur som helst så är han världens bästa träningskompis. Så glad!

Måste inhandla nytt apportblock, mitt är borta, sambon trodde att han sett det ligga nedtrampat ngnstans i gräsmattan :S Dom är ju billiga så blir djuraffären i dag.


Sen åt han ordentligt med frukost, en matsked fil på den gjorde tydligen susen ;) 

Ska åka och träffa Tessan vid 11, så då blir det lek för hundarna ett par timmar. Rocco älskar sina kompisar! Ska bli roligt.
Sen har ju jag den där yogan i kväll. Roligt att testa på!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback