Vägningsdag!

Eftersom jag blev som besatt av vågen så bestämde jag mig för att bara väga mig på måndagar.

Har varit ganska duktig med mat och träning förra veckan. Men ville verkligen hamna under 60kg nu.
Så vägde mig, 59,2 :D

Jippie!

Går fortfarande stadigt neråt. Har gått ner 1,5 kg veckan som gått. Då ger iallafall allt slit resultat, haha. Eller slit och slit, det har varit rätt soft, bara man kommer in i det. Måste ju bara vänja sig att göra på ett lite annat sätt.

Har ju ätit alldeles för onödigt stora portioner, småätit smörgåsar och så på kvällen och unnat mig chips och så för ofta! Det har jag fått vänja mig av med. Det svåraste var att sluta småäta på kvällen, men nu går det bra. Nu så hoppas jag iallafall att trilla bort ett till kilo efter den här veckan. Men vi får se :)


Vissa blir väldigt provocerade och irriterade när man 'bantar' eller tackar nej till fikabröd tex. Förstår inte varför egentligen. Dessutom så bantar jag inte egentligen. Jag har dragit ner från att äta som en byggjobbare till att äta lite mindre och lära mig att jag blir absolut mätt och nöjd med det.

Vill jag äta godis och sådant en dag så gör jag det, men max en gång i veckan och då försöker jag att äta extra nyttigt och så resten av dagen.

Att folk tycker det är så jobbigt att man inte tar en bulle till kaffet har jag märkt förut, för jag har aldrig varit så förtjust i fikabröd (om det inte finns bullar fyllda med vaniljkräm!! MUUUUUUUMS!!!) så jag har aldrig ätit mycket sådant. 

Men det är tydligen väldigt fult att visa att man tänker på vikten. Konstigt? :) Man ska ju trivas i sin egen kropp och jag mår väldigt bra nu, träningen dessutom gör att jag mår bättre än på länge!! 

Ska börja skriva upp träning + min mathållning.


Men nu mina vänner ska jag äta upp min frukost!

Ett äpple skuret i bitar och ½ dl lättkeso + citronvatten.

Sen ska jag ner till Friskis och skriva på papper :D
Har ingen träning planerad i dag förutom ett par timmar i svampskogen om vädret tillåter :) 

I morgon ska jag följa med min älskade Sofie till stallet och rida :D Då ska Rocco få springa med, det kommer han älska!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback