Nu bättre..

Nu känns allt bättre :) 

Blir så irriterad i bland bara!!

Började när Thomas skulle väcka mig i dag för att vi skulle åka till badhuset med barnen. 
Jag hade svårt att komma upp, så han tjatade så vi inte skulle bli sena (barnen skulle möta oss vid badhuset när skolan slutat) så när jag väl kommer upp så sitter han och spelar dataspel typ :S 

Jag ville ju gärna ta en snabb frukost dom sista minuterna, men vem ska då plocka ihop fikat och badkläderna som vi ska ha med oss?
Ja tydligen jag! 

Och eftersom jag är extremt lättretad när jag är helt nyvaken efter jobbnatt (sister knows....) så går ju jag i taket på att jag tycker nu att han tar mig för givet, att jag alltid ska fixa allting jämt som har med familj och barn att göra.

Han börjar plocka ihop badkläder visserligen då när jag tydligt visar mitt missnöje, men det blev inte rätt någonstans, fel badbyxor till pojkarna och Mys bikini bara sa han att 'den hiitar jag inte' och så gick han och satte sig i bilen :O NÄ NU!!!

Bikinin låg exakt där jag sagt, till och med två olika bikinis låg i den byrålådan som han säger att han letat i.
min irritation byggs upp ännu mer av att han bara går ut och räknar med att jag ska leta (nubehövde jag inte leta, den låg ju där den skulle, men det visste ju tydligen inte han)

Plockar ordning på resten av sakerna som han missat och glömt, stressad och irriterad, och han sitter bara ute i bilen och väntar grrrrrrrrrrrrrrrr :mad:

Så nu har jag ruttnat ur helt och väl i bilen så är vi så osams så jag säger att han får bada själv med barnen, jag åker hem igen, för jag vill hellre att dom har roligt med en av oss än att dom ska märka hur sura vi är på varandra, jag hade haft svårt att låtsas om något annat.

Så jag åker hem, ilsken. 

Helt överdrivet ilsken, ett töntigt bråk som spårade ur totalt.

När jag kommer hem, ja då inser jag att jag glömt hemnyckeln!!! :question:

Nu blir jag förbannad på riktigt, för att åka tillbaka och be om nyckeln, det gör jag inte!

Men då ser jag att vårat sovrumsfönster inte är ordentligt reglat från insidan, så jag lyckas kila upp fönstret :thumbup:
Väl inne så tänkte jag sitta och sura först, men bestämmer mig snabbt för att städa ordentligt som har behövts ett tag. Sätter igång att damma, damsuga och göra fint.

Sen åker jag och hämtar dom, handlar hundmat och en ny bäddfilt till Rocco på vägen i Rimbo Djurshop :) Tjock och fin filt för bara 199 kr :)

Väl hemma lagade jag mat, kantarellsoppa och pannkakor :) Viggo hjälpte mig att steka pannkakorna, jätteduktig. My har också visat på matlagningstalanger, hon hade gjort korv stroganoff på hemkunskapen i skolan i dag :love:

Vi åt och kollade sen på Idol tillsammans, Thomas och jag löste allt med, han sa förlåt och att han verkligen uppskattar allt jag gör :love:

Det gjorde mig på bra humör igen, att han kunde ge mig det, jag vet att jag också var töntig och dum, men nu är det löst och jag ska vara extra snäll i morgon :rolleyes:

Nog om det då! 

Sen har Viggo lyckats spara ihop till sin Madd Kickbike för det hutlösa priset 1400 kr :O Jag har ju försökt att övertala honom att köpa något annat men det är bara den här han vill ha, och ja, det är ju hans pengar så vad gör man?

Här är den iaf






Tog en skrytbild på all min torkade svamp, sen har jag massvis i frysen med :thumbup:



Nu ska jag jobba vidare lite!

I morgon står jag mitt första pass i receptionen på Friskis :D Ska stå dubbelt.



Postat av: Therese

Förstår att du blev irriterad. Precis sådär är det här hemma, man ska iväg och F står klar och väntar på att jag ska bli klar och sen när jag är klar så frågar man om han packat ned allt i skötväskan mm mm och nej det har han ju inte... :) Dom kan inte tänka dom dära herrarna kan vi bara konstatera!

2011-09-28 @ 21:31:38
URL: http://thereselundell.blogg.se/
Postat av: Therese

Glömde, å kassa på att leta är dom oxå!!! :D

2011-09-28 @ 21:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback