Hundliv!

Ja det är väl vad allt mitt kretsar omkring nu ;)

Rocco och jag fick i slutet på februari gå en handling kurs för Mailin Elfström, i agility. Har ju inte tränat det på länge.
Gick en grundkurs förra våren och började sen introducera hinder, men slalomet var svårt. Och med mitt tålamod så la jag av.

Men den här träningen var suuuuuperkul. Fick verkligen blodad tand och anmälde mig till en kurs på tre tillfällen. Mellan första och andra tillfället satte jag fart med slalomet. Bestämde mig för att helt enkelt shejpa in det då han är väldigt klickerklok.
Det tog några dagar. Min supersmarta hund.

Nu ser det ut så här...

Slalom film Rocco
Ja, jag är riktigt stolt :)

Nu tränar vi på för fullt. Har två träningar till för Mailin E, sen är det tävlingsdebut. 
På söndag ska jag och en från min agility kurs ses i inomhushallen och träna lite tillsammans på banor. Det är vad vi behöver nu. Jag har svårt för att komma ihåg alla hinder, så jag måste köra lite banor.

Var till hallen i dag och byggde en hoppklass bana på 12 hinder. Det gick faktiskt jättebra. Körde lite olika varianter och Rocco lyssnar bra. Tar slalomingångarna hyfsat, riktigt bra på slutet. Och däcket som blev lite besvärligt när det kom upp på large höjd går jättebra. 
Trodde ju att han kanske skulle få vara medium hund, men tyvär 6 mm för stor. Bara att gilla läget och köra på :)

Sen har ju jag och Nikki varit på utställning. Gick så himla bra. Bir och Big1! Hur kul som helst. Vilka hundar jag har :love:

I dag blir det nog lungt... Tror jag ska bara slappa. Ska stå i repan på Friskis. Får se om jag åker och tränar med Rocco, ,men jag tror inte det. Tränar lite på vippbrädan hemma såfall.

Sen på måndag åker vi tll fjällen en vecka :) så då blir det semester för vovvarna. Bara sköna promenader på fjället väntar!

Nu ska jag hem, är på jobbet!

KRAM!

Postat av: Ninnie

Va fina vovvar du har!!

Hoppas ni får det superskönt i fjällen, bara njuut!!

Kram på dig, hoppas vi kan ses snart!

2012-04-06 @ 09:16:54
URL: http://kulochstrul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback