Äntligen

Är trött, full fart hela dan. Så kortfattat inlägg.

Var till gymet, sen handlade jag lite garn i Norrtälje innan jag träffade mamma och Colin på hundfiket. Hundarna hade väldigt kul och det var jättemysigt där som vanligt :)

Sen var jag till Barnmorske mottagningen för att prata om preventivmedel, ev ta ut spiral och återigen, prata om mina pms och andra problem relaterat som jag har haft i åratal. Jag har varit hos gyn fler gånger än jag kommer ihåg, husläkaren och barnmorska. Men ingen  har lyssnat och tagit det jag säger på allvar. Vilket gör att man känner sig löjlig och man vill bara 'skärpa' till sig och inse att det är så här det är!

Men nu fick jag träffa en ny BM. Och vilken skillnad. Hon lyssnade, förklarade, frågade och framförallt så förstod hon. Äntligen någon som tog mig på allvar och verkligen förstod det som är viktigt för mig. Jag blev väldigt tårögd och rörd av att äntligen bli hörd. Grät en liten skvätt, men den här gången var det av lättnad.
Henne behåller jag. 

Fick jobba lite längre i kväll. Dessutom behövde dom någon som jobbar i morgon bitti, skulle egentligen jobba kväll i morgon, men då tar Thomas mitt kvällspass och jag hoppar in dag :)
På eftermiddagen ville VIggo bjuda Samuel på bio, så åker med dom in till Uppsala. Sätter mig väl och tar en kaffe under tiden :)

Nu ut med hundarna snabbt sen i säng.

PUSSS!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback