Gran Torino

Jaha... då var det dags igen att uppdatera, gillar inte när jag inte skriver flera gånger om dagen, för nu blir det ju att jag missar en massa saker att berätta. Väldigt viktiga saker kanske!

Men men, nu var det ju den där myskvällen. Jag hade ju jobbat torsdag natten och hade väldiga problem med att komma upp ur sängen. Tomas väckte mig varje halvtimme från klockan 12 + att han och Björn höll på att hamra och bygga, men jag vaknade iaf inte förrän klockan halv 3.

Disk och städ som den som var ledig skulle ta hand om (=Tomas) var kvar och jag tog hand om det innan jag slog mig ner i soffan med kaffe.
Dessutom har jag blivit riktigt rund, eller rund vet jag inte, men lite fläbbig och läbbig sådär. Jag har unnat mig alldeles för mycket på sista tiden, eller jag har liksom inte brytt mig vad jag stoppat i mig, eller hur mycket. Känns de som.
Sen så känner jag väl ingen superstress, försöker vara bekväm och sams med mig och ska bara dra ner på lite granna.
Dessutom ska jag börja spela en rad på Lotto varje vecka. Jag vill nämligen bli sisådär 100 miljoner kronor rikare.

Nog om det, efter städ och pyssel så åkte jag till stallet och fyllde vatten till hästarna, det dåliga trycket på vattnet + den 30 meter långa slangen gjorde att det tog en halv evighet, medans badkar nummer 2 fylldes så åkte jag hem till Micki och hämtade akvariumet som jag skulle få av henne. My ska få ha det i sitt nya rum :-) Vi tog en cigg och pratade som hastigast, hoppas på att kunna ses något i veckan.
Sen åkte jag och handlade, vi hade bestämt oss för grillspett, så det handlades, jordgubbar, öl, cider och lite sprit också ;-)

Barnen skulle inte komma hem förrän på kvällen dan därpå, så då gör det ju inget om det blir sent och man mår lite dåligt dagen efter.

Kom hem rätt sent i vanlig ordning, jag är en obotlig tidsoptimist, vi lagade mat, grillade och åt. Då var klockan så mycket att en promenad till sjön kändes riskabelt, vi hade nog fått gått i mörkret och vi var inte helt säker på vägen, så vi skjuter upp det ett litet tag. På det lilla badstället har Tomas, hmm, farfarsfar? haft hus en gång i tiden. Men det finns inte kvar där nu.

Vi satt ute så länge det var någorlunda ljust och acceptabelt för myggen, utebelysningen är obefintlig nu när vi bygger om, snart får vi en ny :-) Gick in och satt i soffan, åt jordgubbar, myste och pratade till klockan halv 4 (!)
Efter ett par shots kände jag att det var dags för sängen.

Vaknade 2 timmar senare av att jag mådde skiiiiiiiiiitdåligt, men vad trodde jag, när man shootar klockan 3 på natten?
Upp och tog alvedon, stapplade till sängen igen och somnade efter en stund om.

Vaknade, yr och kände mig sjuk. Klockan stod på 13. Tomas var uppe och såg sliten ut han också. Hehe.
Resten av dagen så låg vi i soffan, jag städade, dammade och dammsög och diskade.
Lite senare pallade jag mig upp, alltså vid 18 tiden, och hämtade Viggo i Rimbo, han hade åkt med min syster dit från norrtälje, sen åkte vi runt stallet och kollade till hästarna och sen till affären för att hyra film och lite godis.

Klockan 21 kom Hanna och D med barnen, och yes, jag hinner fixa dina naglar i morgon, typ 13 tiden??
Dom hade varit i Eskilstuna parken och haft det jättemysigt.
Barnen fick berätta om sin dag sen gjorde dom sig i ordning och lade sig i sina sängar och kollade på filmen vi hyrde och åt lite lördagsgodis :-)
Vid 23 var den slut, dom borstade tänderna och somnade efter en stunds tjatter.

Tomas och jag hade hyrt

Gran Torino till oss själva



Den var riktigt bra, jihooo, var ett bra tag sen vi såg något sevärt.

Sen låg vi kvar i soffan och slökollade på Shaft, hehe, Tomas somnade i soffan och vi lade oss vi halv 2 tiden. Men jag kunde inte somna :-/ Vände och vred på mig i minst en timme, till slut gick jag upp igen, va uppe till halv 4 och somnade runt 4.
Vaknade vid 8 av barnen glada tillrop. (Spelrop) Låg kvar till 9, gick sedan upp och gjorde frukost. Mackor med korv, vaniljyoughurt och ägg.
Nöjda och glada är dom nu ute och leker.
Jag ska göra orning picnic mat och sen ska vi åka till Lommarbadet och åka vattenrutchbana :-D Hade tänkt åka till Vätö. men elekrikern kommer hit någon morgon, så vi måste vara hemma i morrn bitti så får bli Vätö en annan dag.

Nä nu ska jag ta mitt kaffe och kolla bloggar.


kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0