.!.!.!.

Rubrik suger.

Sitter hemma, ensam.. Eller ja, Tomas sover, han har jobbat i natt. Har en kopp kaffe här.
Fick just ett glatt besked från försäkringskassan, jag ska få tillbaka på bostadsbidraget!! 4500 spänn, på fredag!! Tjohooo, ni fattar inte vad väl till pass det kommer nu när jag inte fått min sjukpeng än!! Så skönt!!


Har precis ringt husläkarna. Dom ringer upp klockan 14.30.
Ska boka allergitest för hund till My.

Åhh, vänner.. Håll tummarna. Jag vill så gärna. En pudel, den ska heta Nils-Rocco. haha.

Åkte till stallet i morse. Körde samtidigt William till busstationen där han mötte upp sina kamrater och fröken. Dom skulle åka in till stockholm och titta på någon konsert eller vad det nu var. Han såg fram emot det iaf :) Dom skulle få lunchlåda från skolan med sig så skickade bara med lite frukt, kakor och saft :)

Handlade på Williys i går, för hela veckan!
Så barnen och jag har bestämt vecko menyn. Den ser ut så här:

Måndag: Tacos
Tisdag  : Kyckling, med sötsursås och kladdris
Onsdag: Hamburgare med bröd
Torsdag: Fiskgratäng med dillsås
Fredag : Piroger (hoppas jag kan göra det nu, har aldrig gjort förut, hehe)
Lördag: lunch, Pytti panna. Middag: Homemade pizza
Söndag: lunch, pannkakor, middag: Köttbullar, brunsås och klyftpotatis.


Om jag nu kommer ihåg allt! Men nu har jag skrivit upp det här iaf.
Skönt att handla för en vecka, behöver man bara köpa mjölk och fil typ i veckan. Bröd bakar jag ju :)
My och jag köpte frysta bär och så med så vi kan göra smoothies... Va länge sen, i somras drack jag det hela tiden!!
Ska baka minimuffins i dag med, och så ska jag baka källarfranska till i morgon bitti, sen ska jag göra i ordning surdeg som ska bli bröd om ett par-tre dagar.
Har ju kakan Herman surdeg på bänken med, men den ska inte bakas ut förrän till helgen.

Har lite kort i kameran från stallet.. kankse ska lägga in lite :) Från förra veckan. Och så måste jag ta ett på Williams bandy klubba!! Viggo och morfar köpte tyvärr en vänsterklubba (typiskt karlar att inte lyda instruktioner) så den måste bytas så han får den på onsdag.

Klubban


Sen har jag köpt skyddglasögon till bägge, bandytränarna och föreningen tycker att man ska ha det. Skyddar mot boll i ögat och klubbskaft.



Råkade knäppa av, har varit rätt less ett tag, känt mig så plufsig och så, men va fan, en sån här liten putmage får man ju ha!! Nä, nu ska jag starta operation 'var nöjd med mig själv'!!!!!!



Lilla söta kanussen

Snöigt i förra veckan



Stallkatt Selma



Nu ska jag facebooka vidare innan det är dags att hämta barn.

kram på er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback