Tja... en onsdag som alla andra

Ingen bil blev det :( Men det kommer fler tåg. Hoppas på nästa vecka.

Skulle precis börja spela på lotto, registrerade mig på Svenska Spel, men den när jag skulle föra över pengar att spela för (lugn lugn, 50 kr i veckan bara) så gick det inte utan kortläsaren :( Den ligger ju hemma. Jobbigt, aja, är ju inte dragning förrän på lördag så kommer ju hinna ordna det innan dess så....



I  dag iaf, vaknade klockan 15, låg och segade en halvtimme.
Viggo hade följt med kompis hem så han var inte hemma.

My och jag åkte i väg och hämtade honom klockan 17, sen åkte vi tre till dom två djuraffärerna här i rimbo och handlade en sele till Vanilj, en pytte pytte liten, lite kaninmat och kaningodis.

Sen vid 17.30 så lämnade vi av My vid friidrotten. Viggo och jag åkte till stallet och fixade ordning till Shalle. Han har fått in två vatten hinkar i sin box nu, två 20 liters, fyllde dom i går helt fulla vid insläppet och nu när jag kom upp så var dom helt tomma :-S Inte konstigt att hästen pissar mycket!! Aja, blir till att konka på vatten.

Åkte och hämtade My när idrotten var slut, köpte en friidrottströja som jag lovat henne ett tag och åkte sedan hem.
Och just, innan stallet handlade jag en bandyklubba till William på Björks!! Toppen, då slipper jag stressa till Täby C för det i morgon, Viggo har ju en liknande. Bägge är ju rätt billiga och så, men dom duger så länge så kan dom få ordentliga nästa termin om dom fortsätter spela.



My ska börja på handboll imorgon me, och den perfekta mamman paddan skulle följa med första gången, hon som aldrig hängt med på saker eller gjort något med dom, men nu är det fart på henne. Haha, glad att min entusiasm med att göra saker med barnen smittar av sig ;-) Hon vill väl 'bräcka' mig eller nåt. Men jag är bara glad att ungarna får göra roliga saker med henne och så. Får väl se om hon börjar gå på skolavslutningar osv me, det har ju Tomas och jag stått för helt själva annars.

Men hon säger själv att hon är perfekt. Och ja.. jag vet inte jag, om man vore perfekt kanske man skulle kunna behålla någon kompis tex? haha. Jag vill bara skratta henne i hennes söndersolade ansikte, eller nej, hennes Heidi Klum likande ansikte, ursäkta mig, det har hon ju påpekat med. *fniss* Men hon är helt klart underhållande. Man skulle kunna sitta en hel kväll och disskutera hennes psykotiska förehavanden, haha, lätt!

Hur som helst... När vi kom hem, då var jag väldigt extremt operfekt, trött, hungrig och allmänt tjurig, barnen kvällsfikade, och gjorde sig i ordning, Viggo satte sig på tvären och vi kom i klinch med varandra, han skrek och grät och va galen och jag blev till slut också en skrikande galning :-S Usch, hatar sånt. Hatar när jag tappar humöret så där och han inte lyssnar så det slutar med att jag nästan skriker och sen får dåligt samvete :( Aja, jag får prata ut med honom i morgon sen.
Han får ju inte bete sig hur som helst, men jag får inte tappa tålamodet och börja gapa heller.

Satt i soffan med  Tomas och tittade på Bonde söker fru, hade en mindre brottningmatch i soffan eftersom jag ville värma mina isbitshänder på hans mage och han ville dock inte det???? Why?Tillslut när jag besegrat honom och fick in handen under hans tröja så hade dom blivit varma av kampen :( Åh så tråkigt. haha, då e de ju itne så där skönt och mysigt.



Sen åkte jag i väg och fodrade hästarna och sen till jobbet. Och nu sitter jag här. Sista natten sen ledig en hel vecka.

Hörde av min stallkompis K från Penningby, hon hade en sadel som hon trodde skulle passa Shalle, en hoppsadel, som är till salu! Hoppas hon kan komma och hjälpa mig att prova ut, och att mitt hoppsadelproblem är löst då!! Vore suuuper, vill börja genast att hoppa.

Ev ska vi i stallet åka till ridhus på söndag och hoppa lite, men blir ju lite svårt utan sadel, vet inte om jag kan låna, den av sofies sadlar som ligger bra tillhör hennes unghäst, och hon tänkte nog hänga med ju. Å andra sidan ska vi hoppa så lågt, så kanske kan ta min sadel.... aja.. får se vad som händer :)




Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha hon måste verkligen må dåligt med sig själv denna tjej. Tycker synd om er... Hoppas det ger med sig snart eller iofs rätt skoj att följa =)



Helgen e tyvärr helt uppbokad då Björn fyllt år och ska firas och även fars dag så då sticker vi till pappa!



Kraaaam!!

2009-11-05 @ 16:36:19
URL: http://lajnurt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0