Kryssningen. Bla.

Kan ju förklara det med åland lite närmare nästa vecka. Vissa verkar ha missförstått.

Först skulle Lena och Björn åka med barnen på lovet på onsdagmorgon med barnen. Eftersom båten går så tidigt, tror vi måste åka hemifrån typ 8 på morgonen så skulle barnen sova över hos henne från tisdagen, ja, lättast så.

Sen pratade Lena och jag, om kryssningen och så, då frågade hon om jag ville hänga med. Och det vill jag gärna. Tomas jobbar ju ändå, så jag kommer ändå bara ha tråkigt hemma. Sen kom jag ju på då att jag kunde fråga om Viggos kusiner ville följa med, har lovat dom att komma hit och sova över. Så då blev det bestämt att Lisa och Tora skulle komma hit och sova över från tisdag till onsdag. Och då blev ju My överlycklig och ville sova med dom. Så därför ska alla barnen sova här från tisdagen till onsdagen.

Så nu var det klarlagt.

Nu vet jag inte hur det blir, men hoppas det blir, har ju redan pratat med barnen om det här, misstag så klart, men har ju varit klart så länge.

Sen önskar jag att sådana som inte gillar mig kunde sluta läsa min blogg.... Varför kan man inte låta bli att vara så nyfiken?

En sak till vill jag få fram, det är inte bara jag som gör saker med barnen, om det nu är andra som uppfattar det så? I bland gör jag saker ensam med barnen om Tomas jobbar tex, mycket för att jag gör det med Viggo, och är My och William här då så är det ju helt naturligt att dom följer med.
Förut var ju bara My och William här när Tomas inte jobbade, men nu har ju han och barnens mamma ändrat till varannan vecka, så då är det ju lite så att det blir jag som gör en del saker ensam med dom dom dagarna.
Dock så jobbar ju jag i bland när barnen är här och då gör ju han saker med dom. Ensam. Men jag skriver väl inte lika noga om det, eller så läser vissa bara det dom vill läsa.

Besvärligt är det iaf när barnen kommer i kläm. Vi vill bara vara i fred våra veckor, men det verkar svårt ibland.

Barnen är ju nöjda och glada, det är ju det som är viktigt.

Och jag har aldrig skrivit att Tomas är elak, jag har skrivit att jag tyckt att han varit dum i bland, men det är ju smågnäll, alla är ju lite tjuriga på varandra i bland, detta kan jag försäkra er om, han bryr sig inte om jag gnäller lite, jag älskar honom och vi är sååå lyckliga tillsammans. Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0