Gråter en skvätt.

Jag flyttade hemifrån när jag var 19 år. Trött på mina föräldrar och trött på att bo hemma.
Flyttade tillbaka till Rimbo efter att ha bott med mamma och pappa i Norrtälje några år.
En egen lägenhet :-) Var så glad, började jobba och tjäna egna pengar.
Saknade en katt.
Letade, vad vill jag ha? En som inte hårar. En som kan vara min bebi. En siames. En blåmaskad siames ska det vara.

Jag fick hem min fis när han var nästan 12 veckor. Aliens Screwsriver aka Alfons. Han följde med mig till mina vänner, sprang med mig ute när jag åkte inlines, åkte buss med mig. Sov med mig, var på toa med mig. Han fanns alltid där.

Efter en tid fick han en kompis, Mållgan. Hälften bonde hälften Maine Coon. Charmig typ, ljuvligt snäll men ville helst av allt va ute. Flyttade små småningom, efter att Viggo kommit, hem och hyrde ett hus av mina föräldrar på landet och katterna kunde vara ute.

I ett samtal med uppfödaren till Alfons så blev jag erbjuden Törnrosa, en av deras bästa avelskatter, men hon trivdes inte där bland så många katter som dom hade. Hämtade henne genast.

Så, nu var vi alla nöjda, mina katter och jag.

Nu är Alfons 10 år och Törnrosa 11 och Mållgan 9. När jag flyttade hit till Tomas fick Mållgan stanna hos mamma pga att jag inte ville ha honom ute här så nära vägen och så, Rosa och Alfons går aldrig från tomten.

Sen fick ju Rosa sin cancer, hon måste bort. En vecka till, max. Dom växer ohämmat och jag mår illa när jag håller henne och känner alla tumörer i hennes mage :'-(

Men min Alfons. Alfons som älskar mig och ingen annan. Han följer mig i huset som min skugga och gråter (piper och gnäller) när jag inte är hemma. Han måste också lämna huset. My har visat positivt på allergitest mot katter, och även om hon inte känner av det något nu så kan det ju såklart förvärras i den här miljön.
Jag har gråtit och förbannat allt som man nu kan förbanna, Tomas har varit jätteledsen och tycker att det känns skitjobbigt att det blev så här när jag flyttat hit, han vet precis vad min katt betyder för mig och förstår min sorg, även om han inte är så förtjust i katter själv. Så just nu är allt jobbigt.
Jag vägrade ge bort honom så jag tänkte avliva honom tillsammans med Rosa, men min mamma, älskade mamma, hon ville ta Alfons. Så så får det bli. Han får flytta dit. Om ett tag.
Min Alfons.





Bebis.

Kommentarer
Postat av: hanna

Men usch va jobbigt :( tycker så synd om dig och hatar att det ska behöva va så här. Men ta det lungt ett tag nu iochmed att Rosa ska gå bort också :/ så det blir lite väl mycket för dig så låt din andra katt bo kvar en stund till så du hinner bearbeta det =) My reagerar som sagt inte av henne men man vet aldrig. Jag tycker ni kan ha kvar henne under hösten nu och försök att sikta in att hon kanske kan flytta hem till din mamma till jul eller så!? Låter inte det bättre? Ni kan ju testa iaf så märker ni om My blir torr, kliig osv!



Naglarna=) Ja dom va riktigt fina!! Usch och AJ det gör riktigt ont att slå i dom. Men du får göra en ny på den! =)

absolut, imorn!! Säg bara till vilken tid så passar vi in det. Du får säga vad du ska ha för dom, snälla =)!!!! jag vill ju!



kläderna...ja va bra då ligger dom i en påse + dom gröna shortsen...sen saknar jag en ljus grå t-shirt med en tiger på och Mys bruna kjol och Williams beiga manchester byxor,timberland och hans sandaler(beiga).

hmm just nu kommer jag inte på nåt annat! fasiken =) Får väl ta det sen isåfall. Ska plocka ihop allt här me.



ta hand om dig hörru så ses vi imorn så kan vi byta kläder då och så kan vi ju färga håret på dig =) Tänk inte på det där med katten nu! Ta din tid och dina tankar till Rosa och så får du bearbeta det först nu och trösta dig med den andre. Sen får du pussa och kela med henne i höst och förbereda dig på att placera henne hos din mamma...men glöm det för stunden så du kan andas ut lite gumman...ok.



kram kram

2009-08-09 @ 11:12:40
URL: http://cocochanelplitten.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh nej vad jobbigt. Jag skulle inte heller kunna lämna bort mina katter. kanske men bara kanske till min mor...



Usch jag lider med dig och fäller en tår jag med.



Kraaaaam!!

2009-08-09 @ 12:08:13
URL: http://lajnurt.blogg.se/
Postat av: hanna

jo den är kanske här =) tänkte inte på det. Bara tänkte lite snabbt för att vi pratade om den förut.



jo men vi kan titta ut en väska åt henne =) va ju tänkt så från början.



Absolut såklart så måste dom få väskor!



yes kl 13 CA imorn ;) vi är hemma då så kom du...men som sagt så får du säga vad du ska ha för jag måste hämta ut pengar innan dess....



kram kram

2009-08-09 @ 16:59:30
URL: http://cocochanelplitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0