Onsdagen.

I dag så var barnen väldigt trötta hemma efter skolan. Blev lite strul med Mys buss som hon skulle åka hem med, så var lite synd om henne. Ordnade sig ju, men tycker det var lite slarvigt av skolan att inte se till att hon visste var hon skulle gå på bussen osv nu när hon går längre dag för första gången och skulle ta SL buss hem.
I morgon slutar hon tidigt och åker skoltaxi hem som förut och på fredag ska dom gå hem till sin mamma efter skolan, men nästa vecka när hon ska åka den sena bussen igen så åker Tomas och jag dit och ser till att hon kommer på den ordentligt så att hon känner sig trygg att åka den hädanefter.

Är iaf såååå glad och lättad över att Viggo hade haft sååååå kul i sin nya klass. Han hade hittat en kompis och dom skulle ringa varandra och leka någon dag efter skolan. Roligt! Jag vet vem den pojken är och vems hans föräldrar är, och dom är riktigt trevliga och snälla. Hoppas dom kan leka något nästa vecka.

Hemma gjorde vi korvgryta och det gillade dom. Dom var ute och lekte stor del av kvällen och fick sen gå och lägga sig lite tidigare än vanligt, dom var ju så trötta. Somnade snabbt gjorde dom med :-)

My bad att få laga mat i morgon, eller i dag blir det ju nu. Hade ju tänkt göra kyckling med curry, men det kan hon ju få göra faktiskt. Misstänker att hon vill laga i princip helt själv, och jag kan ju skriva ner hur hon ska göra och bara se till att skära upp kycklingen först. Resten klarar hon med lite uppsikt :-) Skojigt om hon tycker det är roligt!
Hon är ju så stor så hon kan ju följa ett recept ordentligt.

Jag gjorde i ordning en deg som kan jäsa över natten så dom kan få nybakt bröd innan skolan när jag kommer hem från jobbet. Tar bara 15 minuter i ugnen, så det ska hinnas med. Jag kommer ju hem klockan 7. Dom kan ju klä sig och så innan om det är så.
Tomas får ta sovmorgon, jag är ju ändå uppe.

Vill göra om mina naglar i morgon... Men tror faktiskt att det får vänta lite. Har lite hemma pyssel att stå i, och det tar ju ett antal timmar att göra naglarna. Så får nog blir till i helgen misstänker jag.

Nä nu ska jag göra lite nytta här på arbetet!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0