Planeringen

I dag ska barnen sova hos Tomas föräldrar. Så vi är barnlediga.
Vi ska inte göra något speciellt, laga mat å dricka lite vin och ha mysigt. Blir skojigt.

Jag ska åka till stallet och rida snart och sen så ska vi åka och handla lite och lämna barnen.
Tomas och Björn håller på att bygga, nya ytterdörren är på plats, rummet är i princip klart, dom skulle lägga golv och göra det sista på innertaket i dag.

Sen är det målning dårå.

VI har ju ändrat oss lite vem som ska få det nya rummet, det är det minsta av alla tre rummen så nu bestämde jag och Tomas att vi tar det nya, får ju bara plats med sängen i princip men det gör oss inget för det betyder att William och Viggo får dela på vårat större sovrum och då får dom plats med mycket mer saker och My får det gamla rummet. Som muta så lovade jag henne ett litet akvarium med fiskar, då blev hon jätteglad.
Det kan hon pyssla med, köpa lite fisk för veckopengen och så. Blir skojigt. Jag hjälper gärna med lite vattenbyten och matning när hon är hos sin mamma.

Så det blir nog bra, alla är riktigt nöjda.

Mys rum ska ju målas om och så, hon villl ha ett Hello Kitty rum, så tur att jag är grym på att måla just det :-) Ska måla rummet vitt, med en rosa vägg med ett Hello Kitty huvud på.

Pojkarnas rum kankse får vara vitt och köper någon stor affisch och ramar in och sätter upp på Star Wars eller något sådant som dom gillar.

Mitt och Tomas rum så vill jag ha väggarna vita förutom den väggen rakt in som huvudändan på sängen står emot, den vill jag nog ha i ljus latte färg eller så. Eller hela rummet i någon väldigt ljus beige/brun färg. Inte kritvitt i såfall iallafall.

Men men blir skoj :-)

Har föresten fått alla nagelsaker utom lampan, hoppas den kommer den här veckan så jag kan sätta i gång :-)
Beställde geler och tippar såklart och allt som behövs dit, sen köpte jag vit franska gele och rosa, sen olika sorters glitter, ett var självlysande, hehe, så funderar på att lägga på den som fransk manikyr första gången, men jag vet inte :-) eller glitter..... hehe. Ska ju tävla i helgen, så kankse bra med något flashigt och färgglatt :-P

Nä nu ska jag kolla in hur det går för byggjobbarna ;-)

Kommentarer
Postat av: hanna

ja nee det verkade inte som att han tyckte det va såå jobbigt. Mest jag tror jag ;) Brukar va så!

Tänkte också så, att han spar på den dagen..he!



så My gick med på att ta det lilla rummet...vilken tur =) Hoppas hon blir nöjd. Ett tips till dig bara. Tänk på att hon börjar fyran nu och har egentligen redan tröttnat på rosa och förmodligen tröttnar hon på hellokitty snart med. Bara så du inte blir besviken sen när säger att hon vill måla om om ett halvår eller ett år ;) Tänkte bara för att vi har just bestämt att vi ska rensa bort alla "barnsliga" grejer från hennes rum. Hon vill ha det mer städat och stilrent. Alltså gud va jag inte vet hur jag ska säga det för att inte låta dum =/ Ni gör ju såklart hur ni villfniss :D Men bara försöker förklara vilket stadie hon är i just nu så du inte blir besviken på henne sen.

Samma gäller hennes kläder. Hon börjar 4.an nu så jag köpte inte ens HelloKitty och sånt längre för jag vet att när som helst så försvinner allt sånt och så har man lagt ner pengar på det :O



YES så du har fått dina nagelgrejer =) Du får gärna säga till sen ifall du vill träna. Jag tänkte åka in i höst och göra naglar i stan där jag brukar göra men det får vänta ett par månader till så jag vill gärna gå hos dig sålänge. Sen kommer jag göra i silikon igen....eller så kanske du har blivit såå grym att jag aldrig mer behöver åka till stan :D jihooo hihi!



Har du pratat med My än? Jobbar Tomas i helgen då ni är borta? Eller har han Viggo?



kram

2009-07-21 @ 13:31:41
URL: http://cocochanelplitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0