Hästliv

Åkte upp på kvällen till stallet i går för att rida. Är ju såååå varmt ute.

Kom upp dit vid halv 8 och gick ner och hämtade Shalle. han ser så nöjd och glad ut. Inga besvär med knotten som han hade förra året. Kliar ytterst lite, men det gör ju nog alla hästarna.
Har dock blivit liiiiite fet nu när han gått ute dygnet runt, det blev han aldrig förra sommaren, då tappade han snarare i vikt för attt han vandrade en del pga av knotten och var väl allmänt lite hängig pga  dom.

Dessutom är han ju också förbytt att rida! Rida ut ensam är numera ett riktigt äventyr och en prövning av balansen. Jag har väl aldrig hållt på att ramla av så ofta som nu för tiden. Han är het, pigg, tittig och full med jävulskap, hehe, <3.
Dock är han fortfarande suuuuperkul att rida men risken för att slå sig har bara blivit supermycket större, hehe.

Hur som helst, skulle rida lite på travbanan i går och avsluta på ridbanan var det tänkt. Hade tänkt att rida lite tempo på travbanan och låta han springa av sig. Men det gick inte riktigt, han busade, brallade, kastade sig så att jag efter ett varv fick nöja mig och bege mig till ridbanan för att slippa smaka på sanden. Galoppera där när han är på det humöret vore nästan lika dumt som att hoppa från en balkong.

På ridbanan lugnade det sig lite. Med fokus på lite. Bockade och brallade en del, men tillslut kom vi till arbete och hästen kändes som aldrig förr :-) Men det tog dock en stund att komma dit, hehe. Men det göööör inget. Han är fantastisk nu. Han mår sååå bra. Han är dessutom lugnare när jag rider med sällskap, fortfarande het och superpigg, men inte lika brallig och tittig. Och numera rider jag ju ooooooofta med sällskap.

Är såååå glad över nya stallet och hur det blivit. Kunde inte gått bättre.

Efter ridturen var han svettig, duschade av honom i spolspiltan och smörjde med hans flugsalvor och sånt. Sen ut i hagen igen. Han får sova ute lite till :-)
Ska få stå inne ett tag sen, tror att hans nya feta kropp beror på mycket vatten i betet, vill helst bli av med det innan arabcupen, men det är en månad kvar, tänkte hålla han inne iaf två veckor innan den. Blir bra.

i dag så ska jag flytta fiskarna till Tomas, dom får ett nytt större akvarium på 250 liter. Blir kanon!! Tjohoo..


hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0