Midsommar. En dag för kärlek

i går åkte jag, Tomas och barnen till Vätö för att fira Midsommar med Tomas familj.

Det var jättemysigt!
Kom dit vid 12 tiden och då var Nina (Tomas syster)och Erik där med sina två barn Emelie och Linn. Vi gjorde i ordning sill-lunch till oss vuxna och köttbullar till barnen. Var riktigt gott!

Sen gick vi till ängen och firade Midsommar med bygden genom att dansa runt stången och leka lekar och små tävlingar. Barnen vann priser i form av godis. Alla var nöjda och glada och vi slapp regn. När solen tittade fram så var det riktigt varmt ute till och med.

Mot kvällen sen kom Tomas föräldrar och faster och vi grillade och drack lite vin och öl och hade supertrevligt.

Senare begav sig föräldrar och faster hemmåt.

Vi andra som var kvar tände en brasa i öppna spisen på altanen och pratade, pratade och pratade :-)
Barnen satt inne och kollade på Harry Potter :-)
Dom gick och lade sig vid 23 och vi vuxna satt ute vid brasan fram till halv 2 på natten.

Medans Tomas var inne och nattade barnen så tittade Nina tårögd på mig och berättade att hon var så lycklig över att Tomas träffat mig, hon tycker att han har blivit som en helt annan person, så glad, skrattar och pratar. Som när han var barn sa hon. Hon har inte sett honom så på åratal. Hon tackade mig och skålade för det till och med.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga... Visst har han ändrat sig, men han har alltid varit så glad och skrattig tillsammans med mig. Men vi har haft några tuffa år.
Jag har verkligen lagt ner min själ i honom, det känns som jag fick klättra över världens största berg för att nå fram till honom, och han har dessutom knuffat ner mig brutalt ett antal gånger. Kanske inte med mening. Jag tror knappast han har förstått vad han gjort med mig under dom åren. Hans likgiltlighet då, finns inte nu.

I natt när han höll mig i sina armar så har jag aldrig kännt mig lyckligare.
Hans hjärta är öppet.


Jag älskar dig. Mer än du kan förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0