Hästen är i Rimbo...

Äntligen! Min häst står i Rimbo!
Sååå fint där och boxen är stoooor.

Han får stå i en egen hage några dagar tills hans ben är bättre, men går nog snabbt, såg riktigt bra ut i går.
Han sprang runt och fjollade sig en hel del och då haltade han inte det minsta, inte stel eller spänd i det heller :-)


Va dock full fart innan han var på plats.
Fick in alla saker och hästen i transporten så behövde bara åka en vända iaf. Kom till Rimbo efter 15 och då var Tomas redan i stallet redo att hjälpa mig att sätta upp min nya hylla :-)
Sen åkte jag och köpte hö och halm. Suuuuuuperfint hö. Köpte så det ska räcka i princip hela sommaren. Beror ju lite på också hur mycket han står inne på nätterna.
Betfor, havre, mineraler och B vitaminer shoppades på granngården. Fortsättningsvis så kommer jag köpa havre i från någon bonde, men orkade inte åka runt mer i dag!!

Åkte upp på kvällen i går och Inger och jag hjälptes åt att ta in hästarna. Han var lite spänd men stod lugnt i boxen och åt när jag lämnade stallet. Lite nervös över att vara på nytt ställe.
Blir bättre när han får gå med sina nya kompisar och så :-)


kramar

Kommentarer
Postat av: Elenora Gustafsson

Hej har du flyttat till Rimbo med Shaman :D

Vad kul vart har du honom ngnstanns ?

kramar Elenora ! (A)

2009-06-09 @ 20:04:52
URL: http://www.elenorakolya.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0