Svammel

Penningproblem

Displayen har gått sönder på min digitalkamera, så man ser inget när man knäpper kort. Kul att ta kort då :-(
Vill ha den där med 10 megapixel som går på reklam för en tusenlapp, men jag har verkligen inga extra pengar att lägga på det den här månaden.
Skulle allra helst vilja ha en kamera mobil, men det har jag inte råd med eftersom jag helst inte vill ha abonnemang. Jag kommer prata för mycket i den då i onödan och slösa upp massa pengar på det, jag vet det! Så skönt med kontant kort, ringer för ca 100 i månaden.
Tomas kryssnings present kostar ju en hel del och så har jag köpt saker till hemmet för lite mer än jag tänkt, som vanligt!! :-S

Hästkraken

Tur att hästen går på bete så hans mat inte kostar några stora summor just nu iaf. Har tänkt att han ska gå ute september ut iaf, om vädret tillåter. Men har hö för några månader framåt om han skulle behöva komma in. Har dock dåligt med halm.
Men är inga problem att få tag i det nu, grannbonden har, ska köpa nästa månad. Sen behöver jag havre, men det är billigt :-) Grannbonden tar mindre än hälften om man jämför med att köpa på Granngården!

Alfons har vaknat men inte Tomas, han går nog inte upp före 11 i dag. Är ju bra om han kan sova länge eftersom han ska jobba, men tråkigt för mig. haha. Usch så trist att han ska jobba hela helgen. Viggo ska åka till sin mormor och My och Will ska till sin mamma, så jag kommer vara helt ensam. Borde gå ut!! Men har nog ingen lust. Eller jag har ingen lust. Skulle kunna tänka mej att ta ett glas vin hos Sofie typ, men jag tror hon och Johan har åkt till Thailand, eller om det var i början på nästa vecka hon skulle åka?? Att jag alltid glömmer sånt.
Kan ju skicka ett sms och fråga faktiskt. Vore kul att sitta och prata lite skit.. Slippa sitta hemma och uggla ensam!
Ja... får se hur jag gör.

Sjuk??

Förkylningen är mycket bättre förresten! Kände mig död i går när jag vaknade och ojade mej i ett par timmar. Hade riktig dunderhuvudvärk och kände mig allmänt sjuk. Men efter lite alvedon och min egen kur ( eller inte helt min egen, stallägaren till stallet jag stod i förut har en stor del i denna fantastiska dryck) treo + berocca och te så kände jag mig mycket piggare.

Skolkort

Var förbi skolan och ungarna tog syskon kort alla tillsammans. Jättesöta var dom. Dom fick välja kläder och frisyrer själva (med lite guidning från mig) och var sååå söta. Tänkte att dom korten blir perfekta julklappar till mor och farföräldrar! Hade egentligen bestämt att vi inte skulle köpa några skolkort direkt, bara lite småbilder och skolkatalogen, men när jag såg att det fanns syskonfoton så tyckte Tomas att vi skulle göra dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0