Regn och åska!

Viggo och jag skulle kolla på film i kväll.
Vi tände ljus och skar (inte skärde) upp grönsaker som vi åt med dip :-)

Men så började det åska! Vilket är mysigt, men jag är så rädd att saker ska gå sönder (vilket det gjort för mig ett antal gånger) så vi stängde av tv och drog ur kontakter. 
Så vi satt och läste ur en bok i stället (en bok som vi läser varannan sida ur, högt för varandra) åskan slutade ju snabbt så vi kunde sätta på filmen efter ett tag igen :)

Nu spöregnar det, Viggo har lagt sig i min säng, Thomas jobbar ju ändå och han tycker det är mysigt att sova med sin mamma ;) Alla barnen vill jämt sova där, haha.

Nu håller jag på att baka ett bröd till mig, ett mörkt bröd, fullt med solrosfrön och linfrön, vilket ingen annan i familjen gillar ;) Ska göra ordning en plåt dinkelfrallor också som ska få jäsa i kylen över natten så kan Thomas dra i gång ugnen när han kommer hem från jobbet i morgon bitti så kan han och Viggo få nygräddade frallor till frukost :)

Ska även frysa in färdigjästa frallor i frysen, frysa in hela plåten, sen när dom är stenhårda så kan man ju ta ut plåten och flytta frallorna till fryspåsar, sen kan man ju ta fram och grädda när det passar :-D Perfekt ju, det tar ju bara ca 15 minuter för frallorna att gräddas så då kan man få nybakt när man vill.
Men det är ju det där med frys, jag har fortfarande ingen stor frys :-( Vårt halva frysskåp är oftast fullt :-(

Nästa månad blir det till att köpa frys.
Vi har haft otroligt mycket räkningar den här månaden + att vi köpte soffan ju, så kan inte handla några större saker nu helst. Om det inte dyker upp någon i NT kanske till bra pris så man känner att man måste slå till! 

Ska hålla lite koll!

Hör av er om ni har/vet någon som har en frysbox att sälja. Bara det är en A-klassad så spelar resten inte så stor roll, kommer ha den stå i källaren ändå.

Nu över till mitt bröd.


Å jussssssst dee.... Bilder från Gbg kommer i morgon när jag har den bärbara datorn i morgon, Thomas har den på jobbet nu!

PUSS!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback