Uhäää :S

Min lilla skrutt Nikki har en lös tand långt bak i munnen. Blää!
Har ju tänkt att jag ska borsta tänderna på hundarna och så, så nu tog jag tag i saken och satt i gång. Nikki har ju så liten mun så tog bara en liten handduk på fingret och gnuggade lite försiktigt. Upptäckte då att en tand är lös :/
Men resten ser bra ut! Lite tandsten, men inte mycket alls, men på just den här tanden är det mer på, så är väl därför den blivit lös?? Hon verkar inte ha ont alls, ser inte irriterat ut eller så, hon gnager ju obehindrat på ben osv


Men tänkte så här, vill få bort all tandsten och sen borsta ett par dagar i veckan så det inte bildas ny. Så ska skrapa lite lätt med tandskrapa, får jag inte bort allt så får hon åka till veterinären tror jag. Får ta det när jag kommer hem från Turkiet.
Bästa är väl om den där tanden lossnar av sig själv? Den kommer ju inte fastna igen liksom, risken nu är väl bara att den blir irriterad, eller att den hamnar lite snett och Nikki blir störd av den. Får be dem hålla koll på den nu när jag är på semester, märks det något så får dom ta henne till veterinären istället då. 
Blir nog bra.
Roccos tänder ser jättefina ut, ytterst lite tandsten och det kan jag ta bort enkelt själv. Mamma borstar ju tänderna på sin hund Colin varje dag :O och hans tänder ser ut som han varit på tandblekning eller något, så fungerar gör det ju.

Ska se till att sköta det nu, tar ju bara några minuter.

Nu åter till soffan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback