En natt kvar...

Bara ett par timmar kvar... Sen hem till sängen :) 

Tomas pluggar ju nu, så han åker innan jag kommer hem. Men jag träffar barnen en liten stund i allafall, innan dom går till skolan. Brukar vakna någon timme innan dom kommer hem och sen så kommer Tomas hem vid 17. Blir ju att jag står för middagen då och inhandling.
Tycker det är smidigast att planera middagar för en vecka i taget och då veckohandla till det.

Veckans meny blev:

Måndag: Kycklinggratäng
Tisdag: Gratinerad falukorv i ugn.
Onsdag: Köttfärspaj
Torsdag: Viltskavsgryta
Fredag: Fiskgratäng
Lördag:Hamburgare med bröd
Söndag: Lax på planka

Har fått fem stycken planksteksbrädor av min jobbarkompis :D Så tänkte inviga dom till helgen. Men blir lax på, fick tips som lät väldigt gott! Sen har jag varit sugen på friterad banan med glass och sirap, så det ska vi väl hinna med också :D

Har blivit lovad en frysbox av svärmor som jag kan ställa nere i källaren. Det blir jättebra, då kan jag baka ännu mer och frysa in. Dessutom kommer jag kunna bunkra upp med lite mer hundmat än jag kunnat tidigare. Frysen vi har nu är alldeles för liten för fem personer och tre hundar!
Har fasat in Wick på vom og hundemat. Han ser ut som han är i paradiset när han blir serverad det. Sen har jag ju standart torrfoder också som jag ger i bland, om jag glömt tina eller så har jag med det i fickan och pillar i Rocco under promenaden om han har matvägrat på morgonen. Händer tyvärr i bland, men går oftast bra att få i honom under promenad eller träning, men då är torrfoder att föredra, vill helst inte ha färskfoder i fickan :P Han blir ju dålig och börjar kräkas galla om han inte äter och får som magkatarr. Inte roligt. Sen varvar jag med köttben. Oftast då ben från kyckling, halsar, klubbor och vingar. Det älskar dom :)

Beställde en furminator kopia från ebay, hoppas den är bra! Vet att kopiorna här hemma är jättebra som orginalet. Så hoppas. Var superbillig, så är den inte bra så har jag gjort en förlust på sidådär 47 kr. Det kan jag leva med :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback