Kurs för Nadine!

I helgen var jag på kurs för Nadine. 
Hade Rocco på förmiddagspasset. Det var kul, men han kändes lite omotiverad. Duktig, men lite loj.
Sen blev det avhopp på eftermiddagspasset och då bestämde jag mig för att hämta Wick och köra.

Huj vad det gick :D Nu börjar vi helt klart förstå varandra bättre. Det var så himla roligt! 
Efter lite snack med Anna på eftermiddagen sen så bestämde jag mig för att Rocco ska få träna mindre och tävla mer ;) Han är ju duktig och är hindersäker ändå, han behöver ju få upp farten, och då krävs det motivation! Motivationen tror jag han får mer av om man låter han ta det lite lugnare. Han kommer bli bättre dessutom, såklart, när jag blir bättre på att handla honom. Det tänkte jag träna upp tillsammans med Wick!

Wick väntar på sin tur.... Han tyckte tältet var lite litet tydligen så han tryckte igenom huvudet! FY! :P Här var han iaf tyst, han ägnade den största delen av väntetiden till att gnälla över att dom andra fick springa, stundvis ylade han, haha, lät superkul.

 


jag fick mycket att träna på!
Det jag kommer ihåg just nu är blindbytena. Han tog inte vissa något vidare. Ska ta en pipboll i byt handen, borde göra susen :P
Sen hade hon ett system på olika jackos som jag gillade. En som visade hunden 'hoppa, sen vänd tight och ta inget hinder på tillbaka vägen' och en 'hoppa, sen kan det komma hinder efter, som man visar på'

Nu kan det där vara den mest obegripliga förklaringen någonsin, men iaf :P
Sen träna på tunnel in och ut. Så han vet säkert vilken tunnelingång jag vill att han ska ta. 
Viktig sak! Att springa!!!!!

Har lärt mig massor! 

Wick är underbar att köra med. Han gör sitt bästa hela tiden och verkligen älskar det. 

I dag blir det rätt lugnt hemma. Ska ta en promenad med hundarna snart. 
Har ingen bil! Tomas är ju i skolan och vår andra är hos meck-gubben och ses över lite.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback