Mera hund....

Tävlade i vintercupen i inomhushallen i lång-100  i går. Rocco gick jättefint i hoppklassen, som jag tyckte var jättesvår! Men han vände i en tunnel, lite konstigt, det brukar han inte göra. I agilityloppet gick det verkligen sämst. Märkte att han var disträ redan i start så gjorde flygande start, då bytte han sida bakom min rygg och hoppade hinder två ist för ett ?? Hela loppet var han lite överallt och ingenstans. Dock satte han kontaktfälten fint och gjorde en toppen slalom. 
Väl hemma så började han bli orolig, trodde att det berodde på att Nikki löpte. Men sen ville han inte ha kvällsmat och så började magen låta som ett sågverk, jahopp! Magkatarr. I med losec och sen hunden i sängen. Släppte relativt fort och fick i honom frukost dagen efter. Sen var han som vanligt igen :)

Wick fick träna lite slalomingångar innan vi åkte hem från tävlingen. Annars var det en rätt tråkig dag för honom.

Lyckliga hundar värmer upp 
 
 
Wick vill också tävla :)
 
 
Marias fina Wille
 


I dag var jag på kurs för Malin Elfström. Vi körde bana. Hade lite kval vem jag skulle köra med, kände väl att Wick inte riktigt känns färdig för bana. Sen behöver man ju inte köra hela förstås, sen vill jag inte köra för hårt med honom. Men samtidigt skulle jag behöva lite hjälp, är svårt att gå från pudel till bc :P Men sen tyckte jag att han såg lite stel ut i ett framben, så det fick avgöra saken. Rocco var ju som vanligt så han fick det bli.

Men oj vad fin Rocco kändes :D Lite ostadigt är det ju, men slalom och ingången går jättebra, och är jag rätt så går det bra. Det var riktigt skoj!

Nu jobbar jag natt, så denna veckan blir väl rätt lugn.. eller nja, har tränignsgrupp på onsdag. Sen kurs för Nadine i helgen :D 
Sen börjar jag fundera på att börja träna lite Rally med :) Ser lite skoj ut och en nybörjarklass ska man väl kunna ta sig igenom :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback