Seglinges Wii

Vi har en ny kompis hemma hos oss.

Jag har ju velat och velat vilken ras jag ska ha i nästa hund. Sheltie, pudel eller bc.
Var ju helt inne på pudelvalp ett tag, ur Roccos kullsysters kull. Men Tomas vill absolut inte ha en till hund nu, så länge vi bor kvar i det här huset. Så det blev nej.

Men sen frågade Eva om jag inte ville ha bc. Jag sa ju att jag funderade på det. Så så blev det, jag lyckades få igenom hemma att få ta hem honom på prov, och här är vi nu :)

 
 
Livet med bc är helt över förväntan hittills. Han är helt underbar. Rocco är väl inte helt nöjd med sin kompis, men det tar sig :) Är så roligt att träna, fartig och motivationen är på topp vad vi än tagit oss för. Han är väldigt väluppfostrad, lugn och fin inne. Är toknöjd!
 
 
I dag så ska han få gå på hundfik :) Jag, Tessan o Sara ska dit. Ska bli roligt. Sen har jag beställt en sån här boll till pojkarna :D

Sen har jag velat ha halsband som lyser till hundarna, när jag släpper dom på ängen nedanför mig på kvällen så ser jag ju inte var dom är. Dom hade ett för 80 och två för 100 :O så då slog jag till. Fanns inte tillräckligt små till Nikki, så Rocco och Wick får ett varsitt, Nikki är ju ändå så nära mig hela tiden så hon behöver väl inte :)

Nu en kaffeskvätt, sen i väg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback