Slö

har jag varit med bloggskrivandet.
Eller ja, jag har inte känt för det bara.

Men veckan har varit toppen och det har varit fullt ös!!

Jag jobbade ju helgen som var, My och Will kom hem till oss från sin mamma på fredagen.
På kvällen ville Viggo åka till min mamma, han har köpt en BMX cykel av deras granne, men den har varit på upp-putsning hos en cykelverkstad för att smörjas upp och laga en punktering.
Men nu ville han åka dit och provcykla! Han ringde och frågade om han fick komma, och det gick bra. Sen ville My också följa med, så då ringde dom och frågade det med, det gick också bra. Sen ville Will också följa med, det gick också bra, haha.
Dom skulle åka buss, pappa skulle möta dom i norrtälje, men när dom skulle kliva på så ångrade sig Will och stannade hemma.
Jag skulle ju som sagt jobba på fredagen så då fick Tomas och William en mysig ensamkväll.

På lördagen så körde pappa hem Viggo och My på förmiddagen, cykeln hängde med också.
Lite senare på eftermiddagen åkte alla barnen hem till farmor Lena för att sova över, jag skulle jobba min sista natt och Tomas skulle gå ut med en gammal kompis och sin bror.

Efter att barnen llämnat åkte jag till stallet, red, kom hem halv 6 på kvällen, och lite senare så kom Tomas kompis dit. VI satt alla tre och snackade lite skit, dom drack öl och jag kände mej väldigt avis på det!!! :-)
Lite senare ramlade Tomas lillebror in, hade redan festat till hela eftermiddagen så han var rejält rund under fötterna.

Jag åkte till jobbet vid 21 och lämnade dom glada här hemma.

Sen har veckan flytit på, Tomas har jobbat från måndag natt till nu, nu är vi äntligen lediga tillsammans.

I onsdags var jag och barnen till min syster Petra i stockholm för att fira Petras älsta dotter Mimmie som fyller 17 år nu, wow vad tiden går fort!! Ungarna hade suuuuperkul. Vi kom hem till halv 9 på kvällen och missade ju tyvärr då barnens idrottsaktiviteter som är på onsdagar.
Men i går, torsdag provspelade pojkarna innebandy och tyckte det var skiiiiiitkul. Toppen :-) Då har dom det och fotboll.
My har ju friidrotten och tvärflöjt, dessutom har hon börjat rida med mig igen och tycker att det är toppen!!

Hon rider på en kallblodstravare som heter Dyrbest. Han är pigg och glad, men suuuupertrygg och snäll. Hon har gallopperat i full fart ute i skogen och är sååå lycklig!
Toppen!

Jag och Shaman har motionerat hela veckan, han är superkul att rida. Ska upp snart till stallet och ta en tur i härliga vädret.

Är så många i vårat stall som rider mycket på sina hästar så man kan nästan alltid få sällskap!

I måndags red jag med My, sen vaccinerades hästarna i tisdags så då fick dom vila, sen på onsdagen red jag med Inger och i går red jag med Inger och Sofie.
Sen är det en tjej som heter Jennie som jag också har ridit med. Så kul.

I dag åkte William och My till sin mamma och Viggo ska hem till mina föräldrar så vi har en helt barnledig helg framför oss.

I kväll blir det lite ost, kex, vin och öl :-) Till middag bakad potatis med kräftröra och sallad.

I morgon blir det bio, Flickan som lekte med elden.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback