Bästa måndag.

Va riktigt mysigt i går. Vi hade jätteskoj.
Lagade en supergod köttgryta med rödvinsfond och till det potatis och palsternacks kompott. 
Efterrätt blev glass med friterad banan och sirap. Hmm.. onyttigt värre, hehe.

Viggo lade sig vid 20, jättetrött och hade lite huvudvärk på kvällen :/ Men gick över efter lite värktablett som tur var, och han var pigg nu på morgonen.

Nu har vi båda ätit lite frukost, Tomas sover än, Viggo gick just till skolbussen.

Annars har jag inget speciellt i dag, Tomas och jag bestämde oss i går för en slappardag! Men jag ska till stallet senare, men blir mot kvällen. Hästarna ska komma in för natten nu, så passar på att rida innan det är dags för insläpp så jag slipper åka så mycket fram och tillbaka.

Ska ringa bonden och köpa halm och havre bara. Har lite halm kvar, så är ingen panik. Hovslagaren ska ringas med! Men annars ska vi inte göra något, inget som måste handlas, inget som måste byggas och inga aktiviteter för barnen så man måste åka omkring.

I morgon är det dock fotboll för killarna och friidrott för My. Dom är ju hos deras mamma, men då ses vi ju där iaf, antar att vi får köra dom och så med som vanligt. Men det göööör inget, vill gärna träffa dom nu ju.

Men sen är det marknad på torsdag, då ska barnen och jag mötas hos deras farmor efter skolan, eller ja, Tomas också, hehe, även om han inte är lika förtjust som jag :-)
Sen ska vi gå och shoppa lite och åka karuseller! På eftermiddagen ska M och W till sin mamma, hon ska gå med dom på marknaden en sväng med senare (!) och vi, tomas, viggo och jag ska till Lena och äta ärtsoppa + pannkakor och träffa Nina och Erik och deras barn. Bliiiiir sååå kul.


Usch jag är lite trött.... Är sugen på att vila en stund till.. Men samtidigt... Skönt att vara uppe å så somnar jag i tid i kväll sen. Jo.. är nog uppe, har lite disk och tvätt att ta hand om. Skönt att få det gjort!

kramar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback