Städning

Jag har lovat mig själv att aldrig bli ett sådant par som bråkar om disk och städ.
Jag gör det ju gärna, så då får det väl ligga på min lott att göra det då. Jag har rätt låg toleransnivå mot diskberg och prylar som släpats fram, så jag diskar två gånger om dagen och plockar efter familjen så klart varje dag, så blir det ju när man är fem personer på liten yta.

Jag vet också att om jag ber Tomas om han kan diska så gör han det ju, men han gör det sällan på eget intiativ nu mera, ett tag försökte han underlätta för mig och diskade då och då, men det har i princip upphört. Han störs inte av diskberget förräns allt rent porslin är slut. Typ!

Men en dag när My och jag varit och shoppat lite och ätit lunch ute, kom hem och då står tallrikar med mat kvar på bordet efter att Tomas och pojkarna ätit lunch! Alltså skitiga tallrikar med matrester och dyl. Klart som dan att ungarna inte plockar undan efter sig när inte ens pappa gör det?

Jag tog tag i det direkt och diskade och plockade undan efter hans matlagning och var sur! Stack i väg till ett par kompisar ett par timmar på kvällen sen.

Surningen gick dock hem, han har blivit bättre, haha. Plockar iaf ordning efter sig själv. Lite. :-) haha.

Som sagt, jag har inte något emot att göra det, men att lämna så där känns inget annat än respektlöst!


Så nu har jag gnällt lite på honom.
Kanske ska tillägga att han har andra bra sidor?

Nu ska jag sätta på kaffe, har inte ens gjort det än. Tomas och Alfons ligger i sängen och sover än, lovade honom sovmorgon då han ska jobba i natt och jag tvingade honom uppe jättesent i natt. Jag kunde inte somna och ville inte sitta uppe själv, haha.
Kollade på den här filmen, underbar

Gilbert Grape

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback